Ik rakel de boel weer even op
Het gedrag op de wasplaats is een stuk verbeterd toen ik aan de slag ben gegaan met tips van enkele bokkers (waarvoor veel dank!). Vlechten gaat zonder problemen, ik kan weer ellenlange poetsbeurten houden zonder gedrentel. Hij verzet wel eens een voet en knabbelt nog wel eens stiekem op het touw, maar dat is niet zo'n punt. Wel in de gaten houden natuurlijk, dat het niet erger wordt.
Wel is hij nu een keer mee geweest naar mijn trainer (2u op de trailer, voor het eerst dat hij er zo lang op moest) en heeft daar de trailer zowat afgebroken. Bij aankomst moest hij nog even op de wagen blijven wachten (hij zou er op stal gaan maar die was nog niet opgestrooid, zou hooguit een kwartier duren). Ik dacht er iets vreselijk miswas, hij sloeg met 2 benen tegen de klep, probeerde te stijgeren, om te draaien, stond te kammen met beide voorbenen en sloeg met zijn hoofd alle kanten op. Heel de trailer en auto gingen op en neer. Toen ik het deurtje opendeed, bleek hij helemaal niet in paniek, maar oh zo boos. Hij wilde ERUIT en wel METEEN! Gauw losgemaakt en uitgeladen en hij was meteen op zijn gemak... Is dat nu dominantie? Een soort 'ik wil iets, dus moet het ook'? Hij oogt totaal niet angstig maar er is natuurlijk wel een zekere mate van stress. Heb het advies gekregen om hem nog eens mee te nemen en dan te laten staan tot hij rustig wordt. Maar hij gaat zo vreselijk tekeer, ik ben bang dat hij zichzelf zwaar beschadigt en de trailer ook. Hij wordt ook niet rustig als ik bij hem ga staan. Ja heel even, maar daarna moet ik zelf uitkijken voor rondvliegende hoeven en kopstoten. Wat moet ik hier nu mee?
Als hij na het rijden op de trailer moet wachten, staat hij rustig aan zijn hooi te knabbelen. Hij is net zo onrustig als hij de halve dag buiten heeft gestaan en dan pas op de trailer gaat (dus het is geen overtollige energie van lang op stal staan, die hem in de weg zit of zo).