Yvettee_4 schreef:jaa dat weet ik ook wel maar het helpt mij niet als iedereen allen maar gaat zeggen waarvan hij/zij denkt dat het van kan komen, snap je wat ik bedoel? en ik heb niet echt gewerkt ofzo.. heb alleen een beetje gestapt en een drafje gedaan. de eerst keer dat het gebeurde was de bak gewoon normaal, toen was er nog geen ijs ofiets, de 2e keer was hij pas bevroren, dat staat er ook bij, en toen heb ik wat rond gehobbeld (staat er ook in)
Juist wel moet je de oorzaak achterhalen, anders kan je niets aan het symptoom gaan doen...
Dus mensen die met je mee willen denken over wat de oorzaak kan zijn, zijn op de goede weg.
Als het in dezelfde hoek gebeurt kan het of zijn dat hij ergens van is geschrokken en wegvluchtte,
en dat het nog een keer gebeurde, puur omdat hij ontdekte dat het kon..
Dan is het een kwestie van doorpakken en die hoek goed gaan nemen.
Een paard veranderd heel erg kwa vorm, qua bespiering, bv door ander voer en/of beweging dan in
de zomer, dan kan idd het zadel opeens gaan knellen wat het anders nooit deed. In dat geval zal je
een ander goed passend zadel moeten aanschaffen.
Als het paardje zere tanden heeft en je (onbewust) misschien aan de teugels trok en daar een pijnreactie op hebt gekregen, en dat kan makkelijk vaker gebeuren (met niet passend zadel ook),
dan zal de tandarts moeten kijken of er haken in de weg zitten..
Dus je kan wel zeggen dat je niet wil horen wat de oorzaak is, maar juist dat MOET je weten, anders
kan je er verders niets mee.