Gedrag arabier

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Redbull__

Gedrag arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 03:06

ik heb even een vraagje
ik heb momenteel een super lieve arabische ruin, hij is heel cool en nuchter in z'n koppie en deinst bijna nergens voor terug. hij is heel fijn te rijden, kortom: gewoon een super beestje!
nu wil ik heel graag een 2e arabiertje, en het liefste heb ik er een zwarte bij! vind ze zo mooi, het karakter telt natuurlijk ook mee dus het zal wel een tijdje duren voordat ik de geschikte pony heb gevonden.
zijn er mensen die een zwarte arabier hebben? en wat is hun gedrag? ik heb gehoord dat zwarte meestal wat vurig zijn

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 03:08

is dat zo?

ze zeggen wel meer over kleuren.over vosjes zeggen ze ook het een en ander ;)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 10:19

Bij zwarte Arabieren zou wel eens kunnen meespelen dat er zó op de kleur wordt gefokt, dat er niet voldoende op karakter en bouw wordt gelet. En als de bouw niet goed is, kan een paard meer moeite hebben met het werk, waardoor een moeilijk karakter ook alleen maar moeilijker wordt. En dan kan de kleur dus al gauw de naam krijgen, maar dat is onzin.

Zoek dus een goed gebouwd paard, kijk naar de ouders, hoe die zijn qua karakter en werkwilligheid, kijk of het dier een goede opvoeding heeft gehad (in een gemengde groep opgegroeid, buiten) en kijk dán misschien nog eens naar de kleur.