Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Mandyke schreef:Jouw Calisto heeft gewoon geen greintje respect voor jou. Ga hier eerst aan werken. Neem een instructeur/instructrice in NH onder de arm en begin bij het begin, grondwerk. Bouw het vandaar verder op naar terug rijden. Dat grondwerk is een uitstekend middel om jouw angsten te overwinnen.
Dit gedrag gaat niet zomaar verdwijnen en zeker nu niet want ze zit volop in de pubertijd.

femke27 schreef:Mandyke schreef:Jouw Calisto heeft gewoon geen greintje respect voor jou. Ga hier eerst aan werken. Neem een instructeur/instructrice in NH onder de arm en begin bij het begin, grondwerk. Bouw het vandaar verder op naar terug rijden. Dat grondwerk is een uitstekend middel om jouw angsten te overwinnen.
Dit gedrag gaat niet zomaar verdwijnen en zeker nu niet want ze zit volop in de pubertijd.
En waarom persé in NH? Kun je dat misschien onderbouwen?

Misteryke schreef:Ze weet idd heel goed of ik in haar stal sta of mijn lesgever bv. (naar hem gaat ze het echt niet riskeren om beetje te staan dreigen voor te bijten of stampen) Naar vreemden toe is ze heel lief zolang ze buiten haar stal staan. Eens in haar stal moet ze duidelijk maken dat het haar domein is waar ze op staan.
Ik ben er van overtuigd dat grondwerk hierbij zou kunnen helpen, alleen zou ik niet weten waar ik iemand moet gaan zoeken die me daarbij kan helpen.
Bij poetsen en dergelijke weet ik best hoe ik moet reageren alleen zie ik vaak kleine dingen door de vingers terwijl ik direct zou moeten reageren. Hierdoor loopt het al vlug uit de hand daar ze daar meteen misbruik van maakt.
Longeren is momenteel het enige moment waarbij ik het gevoel heb dat ze respect heeft voor wat ik van haar vraag. Dat was vorig jaar helemaal anders (dan viel ze gewoon aan tijdens het longeren).
We gaan in ieder geval vandaag en de komende 2 dagen niet rijden (ze mag geen bit in omdat er gisteren juist 2 wolfstandjes zijn getrokken) dus het ideale moment om eens iets anders met haar te gaan doen.