Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nu...na 6 jaar kan hij zonder problemen alleen op stal staan en en de wei.
Tinky12 schreef:Mijn ene paard was vroeger ook zo'n boxenklimmerNu...na 6 jaar kan hij zonder problemen alleen op stal staan en en de wei.
Je hebt geduld nodig...heel veel geduld.Zorg voor een box met een bovendeur zodat ze er niet overheen kan klimmen.Zeker in het begin moet er iemand op stal zijn om haar in de gaten te houden.
Bouw het langzaam op van een paar minuutjes tot steeds langer zodat ze leert dat haar vriendje wel terug komt.Geeft haar wat te doen...plukje hooi of lekker ander knabbeltje.
Laat degene die op haar gaat passen op stal,haar zoveel mogelijk negeren.Er is imers niets aan de hand...
Dit is niet in een dag geregeld maar kost echt enorm veel tijd.
Succes hoor
het gaat wel lukken, dat zeker. Maar met vééél geduld. Gelukkig heb ik een slim Haflingertje, die nu al door begint te krijgen dat het wel goed zit. Gister namelijk, liep ze rustig met mn vriend mee en er gebeurde helemaal niks op stal. Super! Dat zijn paardjes om trots op te zijn.
Boterfliegje schreef:Dit probleem heb ik ook gehad met mijn paard. Je moet gewoon altijd iets langer uit het zicht gaan van de andere paarden en dan belonen. Ook zeker RUSTIG terug laten wandelen naar de andere paarden! Ik heb na 1 week oefenen toch een hele vooruitgang geboekt!