Pony wordt niet geaccepteerd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Condesa

Pony wordt niet geaccepteerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 20:17

:wave:

Ik heb nu sinds precies 1 week een pony.
Een (drachtige) merrie van 16 jaar oud.

Ze staat iets verderop bij een stal samen met een 18 jarige friese merrie, haar hengstveulen en een C-pony.
Mijn pony was bij haar vorige thuis altijd de baas, en is best wel een dominant paardje.
Maar de friese merrie waar ze nu bij staat is echt heel erg dominant.

Nu staat mijn pony dus ook tussen die paarden.
En ze wordt naar mijn idee totaal niet geaccepteerd, ze staat altijd helemaal achteraan alleen in de wei en de andere paarden vooraan.
Omdat ze zelf ook wel dominant is zoekt ze de andere paarden ook niet op. Ze wil vaak ook niet dat er eentje bij haar in de buurt komt.
En de fries wil dat ook niet, als haar veulen naar mijn pony toe loopt haalt ze die meteen snel terug en bokt nog even lief naar mijn pony :o

Het klinkt misschien wat wanhopig na 1 weekje, maar zal dit beter worden? 2 dominante merries bij elkaar, gaat dit werken?
En wat zou ik er misschien aan kunnen doen?

Vind het namelijk zelf best sneu om te zien dat ze altijd een beetje alleen staat, ik wil graag het beste voor haar :o

xxx

Spip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 20:20

Ze moeten het zelf een beetje uitzoeken, komt vanzelf goed.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 20:20

1 week is natuurlijk nog kort.
Het kan zijn dat ze snel bij de andere staat, maar het kan zijn dat ze altijd alleen blijft staan.
Mijn ruintje werd ook niet geaccepteerd door 2 merries en stond ook alleen.

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 20:38

Brainless schreef:
1 week is natuurlijk nog kort.
Het kan zijn dat ze snel bij de andere staat, maar het kan zijn dat ze altijd alleen blijft staan.
Mijn ruintje werd ook niet geaccepteerd door 2 merries en stond ook alleen.

En wat heb je toen gedaan? Zo gelaten of iets anders gezocht ofzo?

Brainless

Re: Pony wordt niet geaccepteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:09

Ik heb hem daar gelaten, nu gaat hij toevallig naar een ander adres en komt wederom bij een dominante merrie te staan die weinig met ruinen heeft.
Hij is altijd al een buitenbeentje (geweest) omdat hij liever wegloopt dan de confrontatie aan te gaan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:26

Een week is echt heel kort hoor. Ze wordt niet getrapt of gebeten? Dan valt het nog wel mee hoor. Denk dat je ze over een paar weken wel af en toe wat dichter bij elkaar zult zien staan. Maar sommige (vooral merries) zijn soms nogal op zichzelf. Ik heb ook zo'n troel gehad, die had echt een persoonlijke ruimte nodig van zo'n meter of 10 / 15. Stond altijd buiten de groep. Maar aan de andere kant haalde ze de boel wel elke keer bij elkaar. Dus alle paarden moesten in de groep staan, maar zij erbuiten :Y) :+ Je kunt er als mens toch niet de hele poos bij gaan zitten en zolang ze elkaar fysiek niets aandoen denk ikdat je blij mag zijn dat ze gewoon erbij kan staan. Ze is ook nog drachtig ook, dan worden ze ook meestal wat minder sociaal. Straks met haar veulen zal ze zich waarschijnlijk de eerste tijd helemaal afzonderen, ook in de laatste 2, 3 maanden van de dracht.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 18:06

de merrie die dus drachtig is staat vaak alleen ?
een week is nog vroeg , en de geen echte vecht partijen. misschien word de merrie straks wel heel anders als haar veulen en het veulen wat er nu in staat contact gaan zoeken.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 18:08

ik zou het nog even afwachten ;) een week is niet lang ze moeten nog even wennen aan elkaar denk ik dan :o

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 18:11

Geef het de tijd, want paarden moeten echt wennen aan hun nieuwe omgeving.
Ik heb in augustus een merrie gekocht en die begint nu pas haar plekje te vinden in de kudde... Was mede omdat zij bij de fokker altijd de dominantste is geweest en mijn andere beestjes dus een eigen rangorde hadden waar zij zich niet in kon vinden :Y) Maar nu gaat het heel erg aardig en snapt ze hoe het hier werkt... Maar dat duurde ook wel wat langer als 1 week!

streetgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 19:13

ik ga met de rest mee,
geef het wat tijd. :)

waarschijnlijk zijn ze nog niet helemaal uit de rangorde, en moeten ze nog erg aan elkaar wennen,
ik heb dit zelf ook meegemaakt met mijn merrie,
en na een maandje en nog wat weken was er al een grote verbetering. :):)

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 19:16

Die friese merrie, is die niet gewoon dominant omdat zij haar veulen wil beschermen?

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 19:17

Paarden zoeken dit altijd zelf uit en als jouw pony zich nu en beetje afzijdig houdt dan is dat alleen maar slim van haar. Zij voelt heel goed aan dat de friese merrie nu de baas is en daar zal zij zich na verloop van tijd op aanpassen. Komt echt wel goed.

xxToriya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 19:14

Laat ze aan elkaar wennen. Maak je je na een tijdje echt zorgen? Probeer dan de pony's aan elkaar te laten wennen. Zoek desnoods een andere weimaatje maar dat is denk ik niet nodig. Na een maadje is dit wel over.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 19:16

Bij ons duurde het maaaanden voordat de nieuweling geaccepteerd werd :j
Heeft de nodige wonden opgeleverd, eerst gescheiden gestaan toen samen. Zoals ik 't nu lees is scheiden niet nodig.
Geef 't tijd :D

Tamay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 19:18

Het is halfdeels net als school, als je nieuw bent wordt je niet altijd meteen geacepteerd, maar na een tijdje komt het wel goed:)

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:46

gaat het al wat beter inmiddels??

Ntasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:04

Je kan nog even kijken of het beter gaat,
Zo niet kan je ze mischien beter splitsen,

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:38

ov er een paar weken is het vast over ;)
ze moet haar plekje vinden en even rustig tot haar zelf komen ;)

succes en plezier nog verder!