Ik heb nu sinds precies 1 week een pony.
Een (drachtige) merrie van 16 jaar oud.
Ze staat iets verderop bij een stal samen met een 18 jarige friese merrie, haar hengstveulen en een C-pony.
Mijn pony was bij haar vorige thuis altijd de baas, en is best wel een dominant paardje.
Maar de friese merrie waar ze nu bij staat is echt heel erg dominant.
Nu staat mijn pony dus ook tussen die paarden.
En ze wordt naar mijn idee totaal niet geaccepteerd, ze staat altijd helemaal achteraan alleen in de wei en de andere paarden vooraan.
Omdat ze zelf ook wel dominant is zoekt ze de andere paarden ook niet op. Ze wil vaak ook niet dat er eentje bij haar in de buurt komt.
En de fries wil dat ook niet, als haar veulen naar mijn pony toe loopt haalt ze die meteen snel terug en bokt nog even lief naar mijn pony
Het klinkt misschien wat wanhopig na 1 weekje, maar zal dit beter worden? 2 dominante merries bij elkaar, gaat dit werken?
En wat zou ik er misschien aan kunnen doen?
Vind het namelijk zelf best sneu om te zien dat ze altijd een beetje alleen staat, ik wil graag het beste voor haar
xxx
Je kunt er als mens toch niet de hele poos bij gaan zitten en zolang ze elkaar fysiek niets aandoen denk ikdat je blij mag zijn dat ze gewoon erbij kan staan. Ze is ook nog drachtig ook, dan worden ze ook meestal wat minder sociaal. Straks met haar veulen zal ze zich waarschijnlijk de eerste tijd helemaal afzonderen, ook in de laatste 2, 3 maanden van de dracht.
een week is niet lang ze moeten nog even wennen aan elkaar denk ik dan