Ik heb sinds een poosje een shettenveulen merrietje van nu 6 maanden.
Toen ik haar advertentie zag,was ik direct weg van haar(noem het liefde op het eerste gezicht).
Ze leek verkocht,maar kreeg toch een mailtje dat ze weer beschikbaar was.(uiteraard gaan kijken en meteen besloten dat ze van mij zou worden).
In ieder geval was ze eerst wat terughoudend toen ik haar net had,en moest natuurlijk wennen aan alles.
Halstertje was ze zelfs niet gewend,dus laat staan meelopen eraan.
Maar dat ging vrij snel heel goed allemaal!
Heb haar nu zo`n anderhalve maand,en ze laat braaf het halstertje omdoen,loopt mee met wandelen,en dolt lekker met onze andere shetruin.
Ze is nu zelfs zo thuis,dat ze wat praatjes krijgt
Natuurlijk voed ik haar wel op en corrigeer waar nodig,maar het lijkt wel of er een bepaald draadje tussen ons loopt(klink als een penny,maar ben 37 en echt geen 14 meer).
Als ik haar stal uitmest bv,staat ze constant te ruiken aan mn broek,doet verder niets alleen gewoon ruiken,aai ik haar gaat haar neus omhoog en ze geniet als ik dan even terugblaas.
Vraag me nu dus af,gaat deze band voorbij als ze ouder word,of word dat alleen maar sterker?
Mijn ruintje heb ik met ongeveer 6 jaar gekregen,en het was vrij moeilijk om zijn vertrouwen te winnen.(probeerde me vreselijk uit in het begin).
Nu gaat dat ook allemaal helemaal prima,en ben dol op hem!
Maar vraag me ook af,of het anders is met een paardje wat je al vanaf veulentje hebt?
je veulen word ook ouder