Als ik mijn paard strijklappen om doe (achterbenen dus) geeft ie een voet. Eerder kreeg je de voeten amper omhoog, nu hoef ik er maar naar te kijken (bij wijze van) en hups, er word al een voetje gegeven. Nou valt het niet mee om dan een strijklap goed om te krijgen, dus ik wil hem dit afleren. Hij doet het ook met poetsen, als de borstel het been raakt denkt hij dat hij een voet moet geven. Die hoeven moeten gewoon op de grond blijven als ik wil poetsen of strijklappen om wil doen.
Ik heb al geprobeerd om het been weer op de grond te duwen, wel rustig natuurlijk maar gewoon wat druk zetten in de hoop dat hij begrijpt dat die voet weer op de grond moet. Werkt niet, als hij zijn voet al weer eens neer zet tilt ie hem gelijk weer op als hij voelt dat ik de strijklap om wil doen.
Ik heb ook geprobeerd om een andere voet op te tillen, maar dan probeert hij die ook te geven, of zet die gelijk weer neer om de achtervoet op te tillen als hij de strijklap voelt. Aaargh!

Mopperen helpt niet, peesbeschermers in een rare volgorde om doen helpt niet (bijvoorbeeld onder het poetsen van 1 om doen, of eerst links voor, dan rechts achter) belonen als de voet eindelijk staat werkt niet, want ook dat doe ik consequent..
Ik heb dit probleem nu al bijna een jaar, en ben dus al tijden bezig om dingen uit te proberen en heb dit ook lang en consequent gedaan. Het helpt alleen niks

Wie heeft een idee hoe ik dit op kan lossen? Die strijklap komt wel om, dat is het probleem niet, maar het is wel wat irritant
)