heel angstig paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tribeworld

heel angstig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 20:46

wij hebben een merrie bij ons in de wei staan,
we hebben haar nu al een jaar maar vanaf dag 2 dat we haar gekocht hadden is ze bang.
soms is het gewoon ronduit verschikkelijk als er maar iets kleins gebeurd schikt ze al.
het gaat ook met vlagen een paar maanden geleden was het weer minder maar nu is het weer dubbel en dwars raak.
ze staat nu met mijn schetlander in de wei met haar veulen dus ze heeft geen concerentie strijd nu.
we hebben er naar 6 maanden eindelijk dat we haar kunnen pakken bij het halster er niet achteraan hoeven.
ze steigert ook altijd hierbij maar ze zou ons nooit schoppen of buiten verder is super vriendelijk alleen altijd bang.
heeft iemand ook zo'n paardje in de wei staan en wat hebben jullie hiermee geprobeerd.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:49

klaus ferdinand hempfling komt dit jaar weer naar nederland en zoek altijd paarden met extreme problemen, je zou er dan wel heen moeten, je zou een mail kunnen sturen als je het wat zou vinden.
Verder denk ik dat het belangrijks is dat je zelf meer leert van paardengedrag. Ik heb een cursus freestyle gedaan wat me veel heeft opgeleverd en waar ik heel veel van geleerd heb.
Succes !