Paard belonen,

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ntasj

Paard belonen,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 20:50

Hallo ,
Heeft iemand nog tips om een paar te belonen ?
Ik geef bijv. altijd een snoepje of een klopje op der schouder maar zijn er nog meer dingen die je kan doen ?

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:54

Als je aant rijden bent kan je lange teugel geven om uitte stappen zeg maar!!
en llkkr een knuffie:P
xx-iessss!!!!

(L)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:55

Nooit een snoepje geven. Voor je het weet zijn ze aan het bedelen of nog erger, happen ze naar alles.
Ik geef altijd een klopje, kriebel, aai en zeg het altijd direct als ze het goed doen. Beste beloning is degene die het snelste komt, en dat is bij mij altijd mn stem ;)

Julie_Kyenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:55

Ik geef niet veel snoepjes,
vooral een klopje op haar schouder of een aai en goed zo erbij zeggen.

wendyP

Re: Paard belonen,

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:57

Als jeaf entoe een snoepje geeft word ie echt niet verwendals je het maar afwisseld!!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:58

snoepjes geef ik niet echt veel, wel eens eentje na het rijden.
Met rijden beloon ik altijd met stem en een ontspanning in mijn vingers. Beauty is nogal moeilijk in de mond en moet dus veel bezig zijn met m'n vingers, een ontspanning doet haar dus echt goed.
Ben sinds kort met VD bezig. Daar gebruik ik nog steeds wortels, omdat ze anders simpelweg gewoon geen aandacht voor me heeft..

s_loves_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:59

RianneH schreef:
Nooit een snoepje geven. Voor je het weet zijn ze aan het bedelen of nog erger, happen ze naar alles.
Ik geef altijd een klopje, kriebel, aai en zeg het altijd direct als ze het goed doen. Beste beloning is degene die het snelste komt, en dat is bij mij altijd mn stem ;)

ja je stem is belangrijk en even vrijheid geven maar als je hem beloont met snoepjes gaat ie het ook voor het snoep doen en doet hij het de hele tijd om te bedelen doen de manege pony's ook een had een trucje geleerd waarvoor hij een snoepje kreeg en nou doen alle pony's het want ze zagen dat de pony daarvoor een snoepje kreeg een meestal werkt het dusss...
beloon hem liever met je stem .

Ntasj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 21:01

Oke ,
maar hoevaak dan een snoepje geven?
of helemaal niet?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:04

Ik geef helemaal geen snoepjes meer. Hooguit eentje in de voerbak na het werken. Maar goed, ik heb een hekel aan bedelende paarden dus voor mij is belonen met voer not done.

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:08

Belonen met je stem. Dit kan je op veel manieren doen, en je paard snapt dat zeker :)

Julie_Kyenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:08

Ik zou geen snoepjes geven, maar belonen met je stem of een klopje geven. Van teveel snoepjes zou je paard kunnen beginnen bedelen of bijten.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:11

Inderdaad met stem of je hand iets meer meegeven/ontspannen tijdens het rijden als hij het goed doet.
En mijn paard bedelt inderdaad ook voor een snoepje, doet ze altijd als ze vast staat op de poetsplaats.
Dan kan ze namelijk haar kast zien en daar komt eten uit, dus zit ze regelmatig te schrapen met haar hoef dat ze iets wil hebben.

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:54

ik kriebel hm altijd op de schoft, vind ze heeerlijk!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:58

Heel veel belonen met je stem. Mijn paard groeit daar echt van.
En een kriebeltje op de schoft inderdaad.

_hafje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:27

ik kriebel mijn haflinger op de schoft en geef haar lange teugel en een klopje op de hals

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:19

Ik beloon door mijn stem te gebruiken, ik zeg alleen nooit braaf of goedzo want dan zakt hij gelijk in. Ik doe wel heel erg vrolijk tegen hem en dat begrijpt hij onmiddelijk. Als het niet zo goed gaat en ik al lang heb zitten zwoegen en eindelijk lukt het dan klink ik heel vrolijk maar wat ik zeg is dan minder netjes zeg maar.haha.

Marjolein.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:42

Je kunt ook belonen door even niets te vragen, in combinatie met een stembeloning of een schouderklopje/-aai. Dus door je paard even met een lang teugeltje te laten stappen/draven, en eventjes niets te vragen.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:45

Er is niks mis met snoepjes geven, zolang je er voor zorgt dat ze niet opdringerig worden of gaan bedelen.
Zelf geef ik 'm ook regelmatig een snoepje/wortel/appel oid maar zodra hij er vanuit gaat dat ie wat krijgt en opdringerig word dan is het meteen klaar. Dat weet hij ook en nee is dan ook echt nee!

Verder met rijden als hij het goed doet, laat ik hem vaak even een paar rondjes aan een lange teugel stappen :) :) En verder gewoon een aai over de hals enzo.

SpringMeisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:48

Ik beloon mijn paard gwn met een klopje,knuffel of aai.
En met mn stem ;)

Tja,en lange teugel geven.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:50

RianneH schreef:

Nou nou, overdrijven is ook een vak! ;) Je moet consequent zijn. Ik VD veel met mijn verzorgpaarden met voedselbeloningen maar zijn ze happerig? No Way! Ze weten dat ze met bedelen niks bereiken dus proberen ze het ook niet! ;)
Verder vinden ze het heerlijk om met het poetsen eens lekker bij de schoft gemasseerd te worden en zijn ze ook gek op klopjes op de hals! :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:50

weet je........... de beste manier om een paard te belonen is om oprecht met al je gevoel trots te zijn op je paard............ en dan hoef je niet in lichamlijke of spreekwoordelijke dingen te uiten, je hoeft het slechts oprecht vanuit je gevoel te voelen.........

Samm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:51

RianneH schreef:

Mee eens!

beetlebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:22

een dikke knuffel en veel met woorden, en een aai, een klopje doe ik eigenlijk nooit, en voedsel beloning

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:27

Hoe je een paard beloont hangt af van het karakter van je paard.
Het ene paard is heel erg blij met een snoepje terwijl je het andere paard meer beloont door even niets te doen, dus rust te nemen.
Nooit snoepjes geven is echt onzin. Ik beloon mijn paard vaak genoeg met iets lekkers als hij echt zijn best doet en hij bedelt niet. Waarom niet? Omdat hij weet dat hij niet iets krijgt als hij bedelt, maar alleen als hij zijn best doet voor iets.

Voor een paard tijdens het rijden is het bv ook al een beloning als je stopt met de hulp op het moment dat hij het goed doet. Dan is het ook meteen duidelijk dat hij het juiste heeft gedaan.
Stemhulpen kan je ook gebruiken als beloning, alleen moet je paard dit dan wel al als iets positiefs zien.
Verder voelt een paard het als je trots bent. :)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:32

wat een echte beloning voor het paard is, is na een oefening die goed gegaan is m een paar seconden/minuten rust te geven.. met snoepjes enz kom je er niet meer werkt alleen averechts, je biedt namelijk voedsel aan en zo kom je alleen maar lager in rnag te staan, en dat is iets wat we juist niet willen