trappen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

riannetjhe

trappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 18:28

als ik mijn paardje binnen zet dan begint ie direct met eten want dat doe ik vooordietijd er altijd in maar als ik dan bij in de stal kom op bijv) hoeven uit te krabben deken af ofzo dan gaat ie op mij trappen hoe kan ik dit hem afleren ik heb al wel paar keer een tik gegeven .|(

als ik hem dat een tik heb gegeven en dan naar haar toe gaa dan doe tie nog wel een beetje :Y) maar ik kan wel naarhaar toe

de next day ishet precies hetzelfde

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:10

Tja, je maakt dus niet heel veel indruk op je paard met die tik.
Voor je eigen veiligheid zou ik je adviseren om hoevenkrabben en dekens op en afdoen te doen voordat je het paard in zijn stal zet. Gewoon op de poetsplaats of in de stalgang vastzetten, datgene doen wat je nodig vindt en daarna ongestoord laten eten.
Ofschoon je feitelijk altijd je paard van zijn eten af zou moeten kunnen halen, gun ik paarden ook graag een ongestoorde maaltijd, dus laat je paard eerst eten voor je hem weer lastigvalt. Jij vindt het vast ook niet leuk als iemand je tijdens het eten lastigvalt met aanbiedingen van energiebedrijven of goede doelen?

tamary

Re: trappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:34

Tja voer is dan belangrijker dan de tweebener, en als die dan ook nog eens in de box blijft jat die misschien die lekkere brokken ook nog.
Paard wil waarschijnlijk ook erg graag de box in, sleurt je mee en luistert niet onderweg naar de box?
Simpelste is om niet meer voer in de bak te doen voordat je klaar bent met dekens en voetjes doen. Daarnaast paard leren om te wachten met eten totdat jij klaar bent met het erin doen en het voer "vrijgeeft". Het zal wel een tijdje kosten voordat deze gewoonte eruit is. Denk aub na over hoe je paard reageert op het krijgen van voer, etc. Paard weet nu dat het niks uitmaakt hoe hij zich gedraagt, die brokken krijgt hij altijd. Ook ongewenst gedrag wordt dan beloont.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 00:45

Doet je paard ondeugend tijdens het eten of er na? Anders gezegd, krab jij hoeven uit en doe je de deken als hij aan het eten is of doe je dat als hij zijn brokken op heeft?

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 01:23

waarom doe je dingen niet voor je hem in de stal doet?
ik moet ook niet meer te veel bij mijn paardje doen als zij eten in haar voerbak heeft zitten hoor :)

doe alles gewoon voor ze op stal gaat,
en anders een keer harder straffen,
want als ze het gewoonweer negeert , laat de tik niet zoveel indruk na :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 01:27

Waarschuw je ook als je de stal ingaat?

Toen ik mijn merrie net kreeg wist ik niet dat ze dit deed.
Dus liep ook zo der stal in en had toen een mep te pakken.

Ze heeft toen wel goed op der flikker gehad.
Nu hoef ik alleen maar een keer EH! te zeggen en dan kan ik gewoon de stal in.
Dan weet ze dat ik er ben en dat is genoeg.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:22

In de stal kunnen ze geen kant op, eten is ook nog eens een eigen-momentje zeg maar. Wil jij dat er mensen aan je gaan frutten en je voeten optillen terwijl je probeert te eten?
En dan kun je nog niet eens weggaan om duidelijk te maken dat je daar geen behoefte aan hebt.

Dus wat doe je dan? Boos kijken, wordt niet op gereageerd, dus ja dan fysiek.

Je moet wel reageren op de signalen van je paard, als hij aangeeft dat ie iets niet fijn vindt is ie niet dominant bezig ofzo. Paarden hebben ook gewoon wensen die best gehoord mogen worden.

Dus... laat je paard lekker met rust in z'n stal en poets hem ergens waar die niet opgesloten zit;)