Angst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xluuna

Angst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 18:11

Ik zit sinds een tijdje weer op paardijden nadat ik er een paarjaar vanaf ben geweest
het probleem is, ik ben best wel angstig als ik het paard moet opzadelen
iemand tips?
moet vanavond weer rijden.

Groetjes.

Pollewoppy

Re: Angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:13

Kun je niet iemand vragen om je te helpen?
Als je het samen kan doen met iemand is het misschien minder eng. Op die manier kun je weer wat vertrouwen op gaan bouwen. Je moet natuurlijk ook weer even wennen, dat is niet zo gek. Geef het anders aan bij degene waar je les van krijgt.

_JY_

Re: Angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:33

Vragen of er iemand is die jou zou willen helpen.

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:40

Vraag idd of er iemand is die je wil helpen. Is het onzekerheid over of je t goed doet of vind je het eng om met paard alleen in de box te staan? In het eerste geval kan je vragen of er iemand is die meekijkt en je aanwijzingen geeft of later de final check doet...

In het tweede geval zou je kunnen vragen of iemand paard vasthoudt zodat jij rustig kunt zadelen. Komt vast gauw goed, veel plezier in ieder geval met rijden weer! :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:44

Idd hulp vragen.
En misschien kun je eerst wat bij het paard zijn zonder opzadelen, evt wat vroeger gaan. Dan kan je misschien rustiger opzadelen, omdat je het paard al wat kent.