homeopatische middel voor hensgtigheid

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roxymo

homeopatische middel voor hensgtigheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 20:22

hoi hoi,

mijn merrie is vaak hengstig en ze heeft er ook wel last van.
vandaag ook weer ze was een beetje nukkig en chagi ik had het er met mijn staleigenaar over en ze zei dat ze ook het idee had dat merel er een beetje last van heeft.
en ik ook wel de ene keer rent ze onder me uit en de andere keer staat ze de hele tijd stil om een plasje te plegen :(
weten jullie misschien een homeopatiche middel ervoor?

thnx

Junia

Re: homeopatische middel voor hensgtigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 23:22

Ik heb nog nooit van een homeopatisch middel tegen hengstigheid gehoord. Heb je het al gegoogled of op de boktwiki opgezocht? Ik ben er wel benieuwd naar. Voor mensen is er ook medicatie tegen stemmingswisselingen rond de menstruatie, dus het zou me eerlijk gezegd niets verbazen als er voor paardenhormonen ook zoiets bestaat. Maar goed, behalve dat ik zeg "speur het internet even goed af" kan ik je niet verder helpen, dus ik wens je heel veel succes en hoop dat je merrie zich snel beter gedraagt.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 23:24

moody mare van de paardendrogist
Hielp bij mijn paard niet trouwens :P

Er bestaat ook temperamental liquid. Ik ben zelf erg benieuwd naar ervaringen met dat middel. Is ook op natuurlijke basis

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 23:25

Volgens mij bestaat er wel zoiets,heet dat niet moody mare ofzo?
Heb zelf een merrietje van 5 maanden dus er nog geen last van....maar er wel over gelezen. :D

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 23:25

Puur Brons werkt daar goed bij. Je paard blijft wel gewoon hengstig maar in gedrag worden ze veel aangenamer.

Roxymo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 11:56

nou kijk mij maakt het niet zo uit dat merrie gedrag dat weet je nou eenmal als je een ECHTE merrie merrie koopt piept en trapt de hele dag ;) maar ik merk dat ze er gewoon nukkig van word en last vanheeft dat vind ik zielig ik weet hoe het zelf is als ik ongesteld ben en ik word daar ook niet blij van.
bedankt ik ga gelijk kijken

Miss_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:01

Mijn merrie heeft hier ook last van.
Ik bestel altijd bij de paardendrogist Brons-Cure. Nou is wel iedere merrie anders natuurlijk, maar mijn merrie reageert er erg goed op..
Hoop dat je iets kan vinden :D

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:10

Brons Cure is hetzelfde als Puur Brons. Ik geloof alleen wat goedkoper. Heb zelf geen VSM in mijn assortiment omdat VSM steeds minder producten levert.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:25

zou dat ook werken bij pismerries?

S_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:29

De merrie die ik rijd had ook altijd last van extreme hengstigheid, elk mannetje wat de bak in kwam moest ze achteraan, elke keer stil gaan staan op het midden en dan kon je alles doen schoppen slaan lief doen jagen laten schrikken, ze verzette geen stap meer,
Hier hebben wij toen ook een middel voor gehad via de dierenarts. Ik weet de naam niet meer ik weet nog wel dat je het zelf niet mocht aanraken met je handen we moesten dus werken met handschoenen. Het heeft super geholpen ze is soms nog wel hengstig wat nukkiger maar dat stilstaan en geklier gebeurd niet meer !

Roxymo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 14:07

wat ik bij jou op de site lees over puur brons is dat het ook word gebuikt om geslacht te activeren en vruchtbaarheid maar dat wil ik niet ze hoeft van mij alleen dat ze wat lekkerder in haar velletje zit

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:59

Ja dat klopt het normaliseert de cyclus wat een positieve bijdrage aan de hele hengstigheid levert. Ik heb van meerdere mensen gehoord dat het, het gedrag bij hengstigheid zeer positief beinvloed. Een collega dierenarts van mij heeft het al vaker voorgeschreven bij slecht hanteerbare merrie's.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:03

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:11

Provarium werkt ook goed en is praktisch omdat je dat maar 1x daags hoeft te geven. Moet je wel weer mengen met wat voer in tegen stelling tot de druppeltjes.