Veel veel heel veel tegenslagen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

R.X.

Veel veel heel veel tegenslagen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 10:34

Hallo,

Ik weet niet of dit hier goed staat, zo ja, sorry daarvoor.
Het is de eerste keer dat ik op bokt iets plaats, maar moet het gewoon even kwijt.
Ik hoop op bemoedigende woorden die me even op kunnen beuren.
Ik zal het zo kort mogelijk houden.

Het zit zo na een lang verlangen, waarvan ik de hoop een beetje op had gegeven heb ik nu eindelijke twee hele lieve pony's.
Toen mijn eerste pony bij mij kwam voelde dat echt als een cadeautje, wat ik niet had verwacht dat het al zou lukken.
Met haar is alles goed gegaan en we genieten echt van de tijd samen.
Maar naar een tijdje, nadat ze langs andere paarden in de wei stond, begon het bij mij te kriebelen dat ik graag een maatje voor haar en mij erbij wou.
Nou dat was makkelijker gezegt dan gedaan.......
Hoe makkelijk en eerlijk het was gegaan zoveel tegenslagen en bedonderd zijn we met de zoektocht naar ons andere pony/ paard.
Ik zal me er hiet maar niet over uit laten hoe erg we bedonderd zijn.
Ben echt door een dal gegaan.
Zoveel leugens, je houd het echt niet voor mogelijk dat mensen zo erg kunnen zijn tegen mensen en dieren.
En hoe appart het kan lopen, ik heb mijn tweede pony van dezelfde mensen vandaan waar ik mijn eerste ook vandaan heb!!!
En daar was weer alles eerlijk en super fijn verlopen.
Nou nu kan het geniet gaan beginnen zou je denken, ik ben weg van de pony en de pony's kunnen geweldig samen, wat wil je nog meer?

Ik heb al een hele tijd last van mijn rug en de 1 na laatste keer dat ik van het paard was gevallen (ja toen had ik een paard) was het de druppel.
Ik ben erg verkeerd terecht gekomen, ribben gekneust, hersenschudding (ja het was echt mogelijk!!!), ruggenwervels op elkaar en onder de blauwe plekken en schaafwonden.
Na een lange tijd fisio kwam er geen verbetering en ben ik naar een osteophaat gegaan.
Daar ben ik nog meer bezig.
Nu wil het ook nog eens dat ik vroeger in de bassischooltijd hard met gym ben gevallen en mijn knieen hadden daar zo'n klap van gekregen dat ik er al twee keer aan geopereerd ben.
Maar na die laatste keer heb ik er altijd met tijden last van gehad, ook met paardrijden en lange wandelingen.
maar stug doorgaan, want ik wil het niet kwijt en na een tijdje ging het dan wel weer goed.
Maar dit keer is het anders en moest ik toch maar naar de huisarts want het werd eigenlijk te gevaarlijk, ik durfde niet meer met mijn pony's te wandelen nadat ik het onderbeen zelfs soms goed moet zetten omdat het niet altijd uit zichtzelf gaat, meestal wel.
Waarschijnlijk is er weer wat met mijn kruisband en gaan we het bij de osteopaat proberen of het lukt om het zo weer goed te krijgen.
Zo niet moet ik weer geopereerd worden.
Door alle pijnen ga ik vanzelf verkeerd lopen en gaan mijn kuiten soms ook pijn doen.

Ik heb na goed overleg en na veel piekeren besloten om mijn poný's stil te zetten en nu aan mijn eigen te werken, voordat ik steeds meer last krijg.
Ik heb een pony van 20 en van 3,5. die jonge kan mooi nog lekker droorgroeien en jong paardje zijn en die van 20 was sinds een tijdje met penioen, maar ging wel nog met haar wandelen en los in de bak gooien enz. maar er niet meer op.
Ik baal erg ik heb ze overdag wel in de wei gelukkig, maar had het graag anders.
Ook ben ik door het verleden erg onzeker en bang geworden en ga als ik over een tijdje ben opgeknapt mooi op zoek naar iemand die mij en mijn jonge pony (die wel koel in het hoofd is) kan helpen om op een goede onspannen en verantwoorde manier weer aan de slag te gaan.

Sorry voor mijn lange verhaal.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 11:54

hoi,

Ik heb dit bericht niet geplaatst om te klagen, maar ik was benieuwd of er hier meer mensen zijn (vast wel) waarbij er ook héél veel heeft tegen gezeten voordat men echt van het paard kon gnieten.
Daarbij bedoel ik zelf pijnvrij zijn, een fijne band met je paard, alle oneerlijkheden van de mensen een plekje hebben kunnen geven en geen angsten en onzekerheden meer en fijn op weg zijn bijv.

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:43

In de eerste plaats wensen we jou heel veel beterschap en heel veel sterkte!

Wij weten er alles van, over hoe mensen extreem kunnen liegen en zeer gemeen kunnen zijn, ook in de paardenwereld...

Wat een doorzetter ben jij! Respect daarvoor!

Hopen van harte dat je iemand vindt die je kan helpen!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 18:16

bedankt voor het fijne berichtje.
Ik heb uw profiel gezien en zag dat u met kinderen met een beperking wil gaan werken.
Ik heb zelf pdd-nos, dat is wel heel toevallig.
Ik durfde haast geen bericht op bokt te zetten uit angst hoe anderen zullen reageren, maar vond dat ik na lang piekeren, wel doen niet doen, het maar eens moest doen.
En dan krijg ik zo'n positief bericht!
U zult vast die kinderen goed kunnen steunen en bergijpen.
Want niet veel mensen bergrijpen autisme, zelf ondervind ik dat maar vaak genoeg.

Kyliam

Re: Veel veel heel veel tegenslagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 20:41

Ik vind het zwaar balen voor je dat het niet goed gaat met je.
Ik denk dat het heel fair is de paardjes lekker een tijdje paard te laten zijn op de weide. Als ze goed verzorgd worden dan is het een heel goede oplossing.

Zelf ben ik deze week naar de huisarts moeten gaan omdat ik 2 keer op mijn bekken ben terecht gekomen ben met van mijn paard te donderen. Moet me nu ook rustig houden. Niet mijn sterkste kant.

Veel succes en beterschap!
Danielle

Uny

Re: Veel veel heel veel tegenslagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 21:18

Jeetje wat een verhaal hoeveel pech kan iemand hebben denk je dan!!! Beterschap en succes natuurlijk!!!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 23:21

Bedankt voor de fijne berichtjes allemaal.

Met tijden zit ik er ook aardig doorheen.

Het zit jou ook niet mee Kyliam, hopen dat je snel weer opknapt en dat je er niets aan overhoud.

Ik zie hoop heel erg dat de jonge pony niet erg terug valt, hij is namelijk alleen nog maar zadel mak en nog niet doorgereden.

Ik hoop dat het mee gaat vallen en dat ik een super iemand kan vinden om ons te helpen daarbij.