Onderdanig gedrag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Le_Chat_Noir

Onderdanig gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 18:44

Er stonden wat veulens in de wei en toen de haflinger er naast gezet werd, waren ze erg nieuwsgierig :P Ik zag dat ze onderdanig gedrag gingen vertonen en dat heb ik veulens wel eens vaker zien doen maar ik heb het nooit vastgelegd. Ik heb wel eens gekeken op internet, maar ik kon eigenlijk geen beeldmateriaal van dit gedrag vinden dus bij deze het onderdanige gekauw van de veulens ;) (2 foto's en 2 filmpjes)

Afbeelding
Afbeelding

http://nl.tinypic.com/r/nvxttz/4
http://nl.tinypic.com/r/2vah6l3/4

En een vraag: doen oudere paarden dit ook wel als ze onderdanig zijn of is dit typisch veulengedrag?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:54

Ik heb dit weleens gezien bij een jaarling bij ons op stal, vond het zo vreemd iets, dit doet ze zodra ze bij andere paarden in de buurt komt dan haar eigen kudde zeg maar.

En mijn pony het sinds kort ook bij mij, dit gedrag.
Zo vreemd.... Weet m'n god ook niet de betekenis etc.
Mijn pony is overigens 18 jaar en ze doet het alleen zodra ik bij haar hoofd in de buurt kom.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:04

Zo laat het veulen zien dat hij nog jong en onschuldig is,heel normaal gedrag voor jonge paarden,stoppen
erop den duur vanzelf mee ;)

Bij ons doet ook een 7-jarige dit bij andere paarden als ze hengstig is,dat vond ik veel apparter om te zien :=

Le_Chat_Noir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 21:07

CarolShadow schreef:
En mijn pony het sinds kort ook bij mij, dit gedrag. Zo vreemd.... Weet m'n god ook niet de betekenis etc. Mijn pony is overigens 18 jaar en ze doet het alleen zodra ik bij haar hoofd in de buurt kom.

cocochanel schreef:
Bij ons doet ook een 7-jarige dit bij andere paarden als ze hengstig is,dat vond ik veel aparter om te zien :=

Ja, ik weet dat het normaal gedrag is voor veulens, ik heb het zelf ook wel gezien bij veulens en jaarlingen (nu ook eens vastgelegd :P) maar ik heb het nog nooit gezien bij oudere paarden. Grappig dat die het ook wel eens doen. Wel aparte situaties die jullie beschrijven, je zou niet echt verwachten dat een pony het tegenover een mens ook doet of wanneer ze hengstig is :P

Nell_

Re: Onderdanig gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 22:58

Ik vind de foto's/filmpjes er eigenlijk heel schattig uitzien!
Ik heb dit ook alleen maar bij jonge paarden gezien! Dus veulens en jaarlingen enzo.
Shetveulen bij mijn bijrijdpaardje doet dit ook bij mij :j Das ook nog een heel bang veulen.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:45

mijn paard (5,5) doet dit ook nog steeds, dus niet persee alleen iets voor veulens ;)

Jagman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:57

Mijn veulen doet dit ook zodra hij bij een andere paard komt. Heel apart om te zien :j.