Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
NenaC schreef:Als hij gaat hangen geef je hem een mep op zijn kont zodat hij naar voren gaat. Als hij rondjes blijft lopen gewoon laten lopen aan de knoop en doorgaan met poetsen, het zal je even wat grijze haren kosten, maar uiteindelijk gaat hij inzien dat het hem meer energie kost dan jouw, en zal hij ermee stoppen.
Doet hij hetzelfde bij bijvoorbeeld opstappen voor het rijden oid?
Is gelukt, nu kan ze overal vaststaan
Mariska_28 schreef:Ik zou hier trouwens sowieso niets aan doen zonder (weten van) de eigenaresse! Als hij gaat hangen en er breekt iets af (halster, touw, pen uit muur...) kan hij zich erg verwonden.
?_Linn_ schreef:De eigenaresse wil er ook graag wat aan doen vandaar dat ik hier vraag wat de mogelijkheden zijn.
We zijn bijna altijd samen daar dus we kunnen met ze tweeen eraan werken.
Ik denk dat het het makkelijkst en verstandigst bij ons is om idd gewoon dat touw een keer om de paal heen te doen zonder hem vast te maken. Ik ben ook geen voorstander van slaan en porren e.d.
Het paard is wel erg nieuwsgierig en erg leergierig naar mijn idee dus ik denk dat dit wel op te lossen moet zijn.
.
, daarbij is het veel veiligersuperwoman schreef:_Linn_ schreef:De eigenaresse wil er ook graag wat aan doen vandaar dat ik hier vraag wat de mogelijkheden zijn.
We zijn bijna altijd samen daar dus we kunnen met ze tweeen eraan werken.
Ik denk dat het het makkelijkst en verstandigst bij ons is om idd gewoon dat touw een keer om de paal heen te doen zonder hem vast te maken. Ik ben ook geen voorstander van slaan en porren e.d.
Het paard is wel erg nieuwsgierig en erg leergierig naar mijn idee dus ik denk dat dit wel op te lossen moet zijn.
oh, dat is anders.
Wat ik zelf prettig vind is om het paard(je) tussen 2 touwen te zetten en achter het paard een muur of elastisch touw achter de kont te hangen, zodat hij gelijk merkt dat hangen niet werkt/kan. paard(je moet dus na een paar stappen achterwaarts de druk op de kont al voelen zonder dat het touw strak staat..
Een lokatie opzoeken die dat heeft is een stuk makkelijker dan tobben, daarbij is het veel veiliger
Wat ik ook erg belangrijk vind is te zorgen dat je voor je gaat oefenen met het vastzetten zorgt dat je vertrouwen hebt en dat jij al de leider bent.
Anders maak jij het jezelf en het paard veelste moeilijk wat ook weer gevaarlijker is..
_Linn_ schreef:Ik ben meestal maar 1x per week bij het paard, dus het kan niet dat er elke dag wat aan gedaan wordt. De eigenaresse is er ook niet elke dag...Wij staan altijd op dezelfde plek om te poetsen e.d. en daar zou die op zich wel aan 2 palen kunnen staan (weet niet of dat te ver uit elkaar staat...) maar iets achter zijn kont is denk ik bijna niet mogelijk want de muur zit er toch een stuk verder achter.
Ik heb het er volgende week met de eigenaresse over en dan beginnen we maar gewoon met een touw om de paal en met de stem belonen (we kunnen niet veel met snoepjes en appeltjes belonen want hij is al veel te dik en daarom op dieet).
_Linn_ schreef:en wat ga je doen als hij gaat hangen?
idapaulien schreef:iid.. Maar ben je niet bang dat hij omhoog gaat want dat heb ik dus gehad met mijn pony. Die kan ook niet vaststaan. Maar toen had ik het touw om een buis gedaan zonder een knoop en toen is die van mij omhoog gegaan en ik kon toen nog maar net haar voorbeen ontwijken. Maar wij zetten haar nu gewoon vast en blijven bij haar staan. Maar los kan nog steeds niet.

), en na 2 dagen hebben ze het door en is het over.