Bang voor schrikdraad

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

olivie

Bang voor schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 21:47

Hoi
Ik heb een probleem met mijn paard. Ze is bang voor schrikdraad.
Elke keer als ik haar naar het land breng gaat ze altijd rennen of ze wil niet langs de draadjes.
Ze heeft vooral een hekel aan tikkende draadjes.
Ik heb al een keer geprobeerd om het te verhelpen, maar het werd niet beter.
Kan iemand me helpen of tips geven?

Groetjeeeesss

Thats_Me

Re: Bang voor schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 22:39

Op zich natuurlijk niets mis mee dat ze ontzag heeft voor het schrikdraad. Daarom plaats je het ook. Kun je niet voldoende afstand nemen van het draad als je haar naar de wei brengt?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 09:16

als je de mogelijkheid hebt de spanning er af halen voor je je paard in en uit de wei zet.
draad voldoende los halen en het paard ruimte geven.
neem je tijd ook en eventueel even een paar keer achter elkaar in en uit het land gaan.
de mijne vind het tikken van draad ook enorm eng,maar als ik zorg dat hij voldoende ruimte heeft gaat hij rustig door het draad

s82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:55

hallo,

Ik heb dit ook gehad bij een pony van mij. Ik deed namelijk het volgende:

Als eerste oefenen langs de draden ZONDER stroom, doorgaan totdat ze er rustig langs stapt. Dus aldoor opnieuw erin en eruit halen, vooral niet boos worden als ze stil staat. Laat haar maar kijken ,en blijf zelf rustig dan beseft zij ook dat het goed is. Gaat ze er rustig stappent door dan zeer goed belonen en haar los laten (vooral niet doorgaan). Herhaal dit een week lang, dus zonder stroom.
Daarna doe je het met stroom, het zelfde princiepe als boven. Kalmte rust, vertrouwen, geduld zijn de sleutel woorden. Laat haar er niet aan snuffelen, want onzag moet er blijven. Alleen moet ze wel het vertrouwen hebben dat erlangs lopen niet eng is.

Succes

plukje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:04

Op zich natuurlij kniet verkeerd dat ze bang is voor schrikdraad.
Maar als ze er niet meer langs durft is dat wel lastig.
Kan je de stroom niet uitschakelen en er weer opzetten als zij in het land staat?

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:07

Ik heb dat ook een poosje met 1 van mijn pony's gehad nadat ze een keer een lel van het draad heeft gehad.

Ik heb toen eerst aan een lang touw geoefend met druk ging ze namelijk hangen en panikerig worden.
En toen had ik er geen stroom op.

Lang touw en wel het stroom erop.

Dit alles heeft een tijdje geduurd en nu gaat het weer super.

Succes.

Jagman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 20:42

1 van onze paarden heeft dit ook gehad. Wij hebben gewoon steeds geoefend langs het draad te lopen en er bij stil te staan. Nu vind hij het niet meer eng om er lang te lopen en er bij te staan, hij schrikt alleen als hij er tegen aan loopt.

Lonneke1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 17:14

Die van mij is er ook bang van.. Vooral van de draden die op de grond liggen, als de ingang open is.. die tikken het hardst! Dus ik vraag altijd iemand mee die de draad voor me open houdt en vooral van de grond af!

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:03

Er is niks mis met een paard die ontzag heeft voor schrikdraad, want das ook de bedoeling ervan he.
Maar als je hem er niet gewoon langs kan laten lopen dan zit het probleem niet echt bij die draad maar eigenlijk bij jou.
Das een duidelijk voorbeeld van een tekort aan leiderschap, als jouw paard jou meer als leider gaat aankijken zal hij je ook meer gaan volgen.

Dreambeats

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:58

Zou je niet gewoon een stukje schriklint (een overschotje) kunnen gebruiken en daar dan eerst wat schriktraining mee doen?
Langzaam aan.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:24

dat heet gewoon respect voor de draad mijn tinker doet dat ook en als ze tikken is het mega eng natuurlijk

Wekrelijk mens kap toch met je gepoedersuiker ze moetten je ip blockeren zeer irritand voor mensen die sirieus een vraag stellen! :(

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:26

Relpost en reacties daarop verwijderd.

vappiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:32

kan je niet gwoon de stroom er vanaf zetten en als ze er in staat zet je de stroom weer aan. na een tijdje vind je pony het miss niet meer erg en dan kan je de stroom er gwoon weer op laten als je haar in de wei zet