Bepaalde plek steigeren/bokken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Poneo

Bepaalde plek steigeren/bokken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 17:11

Hallo,

ik heb een veulen van vijf maanden en die staat nog bij de moeder. (De fokkerij is ook een melkerij) We doen al best wel veel met hem, zo ook wandelen. Het gaat ontzettend goed en hij loopt veel mee maar nu vraag ik me dus iets af.
Ik kan gewoon van de stal naar de weg lopen zonder problemen en ook weer terug. Langs de deur heen lopen naar de weilanden toe gaat ook goed, maar zo gauw als we ons omdraaien, begint hij ineens heel wild te 'rennen' voor zo goed als dat kan en te steigeren en bokken. Terwijl hij dat niet doet als ik langs de weg of iets rond loop. Ook als ik als eerste naar de weilanden toe loop doet hij dat als we ons om draaien.
Op andere plekken heb ik daar totaal geen last van.

Iemand enig idee of hier iets achter zit?

Monster_tos

Re: Bepaalde plek steigeren/bokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:31

Wil hij misschien graag naar de weilanden toe en vind hij het niet leuk om dan om te draaien en dan weer er bij weg te lopen. Staat zn moeder in het land of andere paarden ?

Poneo

Re: Bepaalde plek steigeren/bokken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 18:07

Nee, hij wil niet heel graag naar de weilanden toe ofzo, want ik merk dat hij zich liever meteen om draait dan dat hij echt naar de weilanden toe loopt. De moeder kan hij niet zien, maar ook niet als we naar de weg toe lopen, en daar doet hij het niet.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 18:39

Draai je altijd één bepaalde kant op? Misschien heeft hij daar moeite mee?
Laat als het een beetje kan een jong beestje (trouwens ook oudere ;) ) zoveel mogelijk links en rechts van je lopen .Voorkomt veel scheefheid op latere leeftijd. Probeer hem ook te leren omdraaien zonder aan dat halster te zitten of aan het touwtje te trekken. Dat hij je meer volgt uit zichzelf zeg maar.