Paard sloopt dekens van z'n maatjes!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pssstamigo

Paard sloopt dekens van z'n maatjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 19:39

Nou, de titel zegt het al. Mijn paard speelt graag in de paddock met z'n maatjes, maar vindt het dus errug leuk om af en toe eens een flinke hap uit een deken te nemen! :9 Vorig winterseizoen heb ik een grasmasker (van Divoza, nylon met kunststof) omgedaan wanneer hij in de paddock ging, maar deze werd al snel gesloopt door een van z'n vrienden in de paddock die het wel erg interessant vond om hieraan te gaan knabbelen en trekken. Nu zoek ik een alternatief en heb wat dingen gevonden op de site van Divoza, nl. een muilkorf van metaal (auw?!) of een antidekkenbijter (lijkt op een soort verlengde onderlip van kunststof). Sorry, het lukt me niet om de foto's in m'n bericht erbij te zetten.
Wat denken jullie? Of zijn er nog andere oplossingen? (Ik wil wel dat hij gewoon met andere paarden in contact moet kunnen blijven dus alleen in een paddock vind ik geen optie.)

pssstamigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 20:45

He-le-maal niemand?

Romyjuh_Xx

Re: Paard sloopt dekens van z'n maatjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:46

Poeh, das vervelend zeg.
Muilkorf gaat wel maar hoe eet die dan?

touchofpink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:48

Anti-bijt op de dekens spuiten?

pssstamigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 20:49

In de paddock is geen eten, ze staan daar ook niet zo lang. Anti-bijt heb ik geprobeerd, dat maakt hem niets uit helaas.

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:50

Je kan de dekens toch inspuiten met anti bijt dan wel cribox. Hier blijven de dekens er perfect heel mee :)
Je deken kan er trouwens wel van verkleuren!

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:53

wat willen de eigenaren van die andere paarden dan? wij hebben ook zo'n probleem gehad op stal. feit is dat iedereen bij elkaar stond en die ene alleen

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:05

Ik denk ook dat anti bijt een goede optie kan zijn, alleen moet je inderdaad overleggen met de andere eigenaren van de andere paarden

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:07

ik heb ook zoon paard, ik zet hem appart van de rest!

pssstamigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 21:25

Antibijt heb ik al geprobeerd, het werkte niet. Apart van de rest zetten vind ik zo sneu, het is geen kwaaie, hij wil alleen maar heel graag spelen en daarbij dus soms ook wat slopen helaas.
De eigenaren van de andere paarden vinden het natuurlijk niet fijn als er dekens gesloopt worden.... Dus het grasmasker was een fijne oplossing maar elke 3 weken een nieuwe kopen is ook zo wat...