Minipaard en merrie gaan niet samen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kiara04

Minipaard en merrie gaan niet samen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 09:55

Hoi,

Ik heb sinds 1 maandje ongeveer een minipaardje erbij gekocht van 8 jaar,hij is gekocht als gezelschap voor onze merrie van 5 jaar,op zich gaat het hartstikke goed,als de merrie alleen weggaat(om te rijden) dan roepen ze op elkaar totdat ze zich niet meer horen,maar tijdens het eten jaagt de mini de merrie continu weg,ook al ligt het voer meters uit elkaar!Ze zit ook onder allemaal bijtwondjes ,nou ja het zijn geen open wondjes maar kale bijtplekjes van de mini.
Nu is mijn vraag,gaat dit over?Ze stelt zich zeer onderdanig naar hem op?
Of is er iets wat ik eraan kan doen?

Groetjes Cindy.

De paarden in kwestie:
http://i61.photobucket.com/albums/h46/k ... eamer1.jpg

http://i61.photobucket.com/albums/h46/k ... 300562.jpg
Laatst bijgewerkt door Revanches op 17-09-09 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Schuine, dikgedrukte tekst verwijderd, en titel aangepast voor de leesbaarheid.

floorsil

Re: Probleempje met minipaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:08

weet niet of je ook iets doet met de mini. maar misschien de mini ook beetje aan het werk zetten.

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 10:09

floorsil schreef:
weet niet of je ook iets doet met de mini. maar misschien de mini ook beetje aan het werk zetten.

Met de mini word veel gewandeld en hij word gelongeerd,dus hij heeft veel beweging,hij beweegt bijna evenveel als de merrie.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:11

oke ik zou misschien zeggen dat ze anders beetje jaloers was. teminste als ik kijk naar een andere mini die gaat altijd klieren als hij te weinig beweegt en aandacht krijgt.
zou verder ook niet weten. zou tegen je merrie willen zeggen pak dat kleintje eens aan en laat je niet zo bijten maarja dat werkt natuurlijk niet.

zutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:16

vastzetten met voeren? maar dan moet dat wel veilig kunnen natuurlijk

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 10:18

zutje schreef:
vastzetten met voeren? maar dan moet dat wel veilig kunnen natuurlijk

Ja maar hij doet t niet alleen als we voeren,ik nam dat even als voorbeeld,omdat hij daar haar continu wegjaagt.

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 10:19

floorsil schreef:
oke ik zou misschien zeggen dat ze anders beetje jaloers was. teminste als ik kijk naar een andere mini die gaat altijd klieren als hij te weinig beweegt en aandacht krijgt.
zou verder ook niet weten. zou tegen je merrie willen zeggen pak dat kleintje eens aan en laat je niet zo bijten maarja dat werkt natuurlijk niet.

Ja wij hadden de ook al over ons,zo van pak hem eens aan meid,maar helaas dat snapt ze niet :+ .

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:28

Ahhhh ja ... bekend probleem :Y)

In elk geval ervoor zorgen dat de kleine terror het eten niet te pakken kan krijgen!!!!!!
Liefst dus het eten voor de grotere pony op een hoogte aanbieden dat TerrorJaapieVreetzak er never nooit niet bij kan komen.
Dan kan de miniRambo zijn maatje misschien wel wegjagen van het voer, maar meer succes valt er niet te behalen voor hem. Na een tijdje valt het kwartje ... hangt er een beetje vanaf hoeveel hersens het miniKreng heeft ... vaak is voernijd best hardnekkig.

Succes

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 10:31

@Asjemenauw,we moesten hier zo lachen om je post,hahahaha,echt grappig verwoord, :) .
Maar helaas is er dus weinig wat wij eraan kunnen doen,hopelijk blijft Jubilee nu niet voor eeuwig bijtwondjes krijgen :( .

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 08:30

Niemand meer met misschien 'de'tip voor me? ;) .

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:16

Thanx
maar het was niet grappig bedoeld?? :+

doekenbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 01:29

tja eigenlijk zou je iemand in moeten huren die de hele dag in de wei komt staan en de mini iedere op zijn flater geeft als ie gemeen is...maar denk dat je niemand zo gek gaat krijgen :+

ja misschien zou je dingen moeten bedenken dat de kleine er geen lol aan beleeft de merrie weg te jagen zoals het voer hoger hangen.
maar je zegt dat het heel goed gaat alleen de kleine jaagt hem steeds weg?? misschien toch scheiden dan als ie blijft bijten.

of nog een smurf voor erbij kopen? misschien denkt de mini dat ie heel stoer moet doen omdat ie nogal klein is uitgevallen?? als ze allebei klein zijn voelt ie zich misschien niet zo bedreigt.
of ze gaan samenspannen die kans zit er ook in :+
*ziet 2 minishetjes achter een kwpner aan rennen, luidt hinnikend "we krijgen je wel!"*

BigOne

Re: Minipaard en merrie gaan niet samen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 01:54

Helaas is de onderdanigheid van een paard niet af te meten aan de hoogte, die kleintjes zijn meestal de baas, het is vaak wel beter om een ruin bij een ruin en een merrie bij een merrie te doen, uit ervaring weet ik dat dat toch iets eerder klikt en als het niet gaat tussen deze twee dan zit er maar een ding op en dat is die kleine weer verkopen.Als je ze samen in de bak hebt dan kan het handig zijn om veel bultjes voer neer te leggen, gebeurt dit op het land dan zou ik het verder ook niet weten.
Hinniken doen paarden bijna altijd als er een uit het zicht verdwijnt ookal kunnen ze niet met elkaar opschieten dus daaruit kun je niet opmaken dat ze al aan elkaar gehecht zijn.

BigOne

Re: Minipaard en merrie gaan niet samen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 01:56

Misschien iets smerigs in de vacht van de merrie smeren op de plek waar hij het meeste bijt.(moet natuurlijk wel onschadelijk voor je pony zijn)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 02:36

Kiara04 schreef:
@Asjemenauw,we moesten hier zo lachen om je post,hahahaha,echt grappig verwoord, :) .
Maar helaas is er dus weinig wat wij eraan kunnen doen,hopelijk blijft Jubilee nu niet voor eeuwig bijtwondjes krijgen :( .

Ehm, ze bedoeld het serieus denk ik?
En het lijkt me idd een goed idee, het zou goed kunnen dat de mini je paard steeds blijft opjagen in de hoop dat ie dan zelf meer voer heeft. Dus het voer van je paard hoger zetten is juist een goed idee, dan kan ie jagen wat ie wil maar heeft ie er uiteindelijk niets aan.
En verder is het even afwachten denk ik, hopelijk wordt je paard wat meer mans als ze elkaar wat beter kennen.

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 16:31

anneliesdj schreef:
Kiara04 schreef:

Ehm, ze bedoeld het serieus denk ik?
En het lijkt me idd een goed idee, het zou goed kunnen dat de mini je paard steeds blijft opjagen in de hoop dat ie dan zelf meer voer heeft. Dus het voer van je paard hoger zetten is juist een goed idee, dan kan ie jagen wat ie wil maar heeft ie er uiteindelijk niets aan.
En verder is het even afwachten denk ik, hopelijk wordt je paard wat meer mans als ze elkaar wat beter kennen.

Ik weet dat ze het serieus meende,Duh, :+ ,vond het alleen grappig verwoord ;) .
Het voer hangt al hoger van de merrie,maar moet zeggen dat het de laatste week vooruitgang toont,dus wie weet.