iedereen bij het woord merrie al te huiveren..
. Zijn tr*tten, dominant, zeikerig,lastig als ze hengstig zijn etc etc. Kortom de merrie's worden stevig be(voor)oordeeld..
Echter heb ik van dit alles nog niets gemerkt tegenover mij..Hengstigheid is me niet
eens opgevallen, ze is supervriendelijk een heeft helemaal geen grillen & zeikerig al
helemaal niet. Gereserveerd is ze, dat wel. Maar dat kan ook te wijten zijn aan het
feit dat ik eigenaar 5 ben in 5 jaar tijd
. De stalhouder vind haar echter wel echt
een trut, ze schijnt tegen de muur op te rijen als ze hengstig is & een kreng te zijn
met voeren ( gillen, stampen) en ook bij mijn moeder heeft ze lelijk gekeken.
maar zo gauw ik kijk of voer is het een engetje.
Nou merk ik wel een paar grote verschillen tussen haar en mijn ruin, maar dit kan
natuurlijk ook paardgebonden zijn.
Mijn conclusie is:
ruin merrie
- ruinen zijn aanhankelijker - zelfstandiger / onafhankelijker
- meer kroelig - minder kroelig
- vinden het allemaal wel prima - trekken wat meer hun eigen plan
Qua rijden kan ik ze niet vergelijken want mijn ruin was een totaaal ander paard
dan mijn nieuwe merrie
. Maar mijn DA vond persoonlijk dat merrie's net datbeetje extra geven en er voor gaan in tegenstelling tot ruinen.
wat denken jullier hier nou van?
beetje jagen is fijn! 
Ze trapt, of dreigt nu vaker. En is met rijden niet te genieten als ze hengstig is. Hinnikt dan veel, en kan zich totaal niet op mij consentreren. Ak is ze zoiezo al wel snel afgeleid
Verder is het nog steeds een schatje.
Ik heb genoeg ruinen gekend die heel levendig etc waren. Maar merries zijn toch ff net dat beetje anders wat het zo leuk maakt