Hallo, Onze pony Mila(zie profiel) hebben we een paar ween geleden gekocht, alles ging goed, ook met de andere pon'(s) ging het goed, alleen later begon ze steeds meer naar de shetlander te trappen, en tot onze schrik heeft ze een paar dagen geleden de eigenaarresse vvan de shelander ook getrapt.. Ze was in de wei, ze wou de shetlander een snoepje gecven, de andere pony komt er aan, dus die krijgt ook een snoepje daarna kwam mila, en wou ze mila ook een snoepje geven, maar ineens zag ze zwart en is ze flauwgevallen, toen ze wakken werd zag sze dat Mila de kont naar dr tpoe draaide en probeerde te trappen maar ze raakte de shetlander.
Nu hebben we net te horen gekregen dat ze de vrouw van de staleigenaar ook een kopstoot oid heeft gegeven..
OOk doet ze chagerijnig (oren in de nek) tegen de eigenaresse van de andere pony, tegen de vriend van de eigenaaresse van de shetlander, alleen tegen ons (nog) niet, ook een paar van mijn vriendinnen zijn mee geweest, maar daar doet ze ook ''gewoon'' tegen..
Heeft iemand hier ook ervaringen mee, of heeft iemand tips?
Wat rot zeg! Mijn pony heeft een heeft een hele tijd gehad dat ze trapte naar elk paard dat langs kwam lopen. En als het baasje daar tussen liep, had het baasje pech.. En ineens deed ze het niet meer. Maar weet eigenlijk niet goed hoe of wat. Sorry
Sientje
Geplaatst: 07-09-09 22:57
Tip 1: niet voeren in het land, ook geen snoepjes. Daar krijg je dus het gelazer van dat je hierboven beschrijft.
Verder denk ik dat je pony in elk geval redelijk de baas is over de shetlander en deze af en toe op de plek zet. Is helemaal niets verkeerds of vervelends aan, zolang je maar zorgt dat je er niet tussenstaat én je grenzen aangeeft. Pony vindt dat zij eerder recht heeft op voer dan de shet, en stuurt dus de shet weg. Staat ze trouwens alleen met die shet en die andere pony of zijn dr meer in een kudde?