Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
!), zeker als je een jonger kind hebt wat ook regelmatig mee naar het paard gaat. De veiligheid van mijn kind gaat voor het eventueel "mooier" uitgroeien van het paard.
. Caira schreef:Goede tip sterre, maar denk er wel om dat grondwerken met een hengst een zeer stabiele omgang vereist. Je bent als het ware aan het spelen met de verhoudingen, een hengst zal zich minder snel onderdanig aan jou maken dan een ander paard. Grondwerken met een hengst kan bij verkeerd gebruik levensgevaarlijk zijn.
Caira schreef:Goede tip sterre, maar denk er wel om dat grondwerken met een hengst een zeer stabiele omgang vereist...
... Grondwerken met een hengst kan bij verkeerd gebruik levensgevaarlijk zijn.
. Caira schreef:Fuego, ik ga niet hier discussieren waarom ik mijn hengst, hengst houd. Maar ik ben zeker genoeg van mijzelf om met hem om te kunnen gaan. En ik heb altijd gezegd zodra hij mij 1x bijt of ik me 1 moment niet zeker genoeg voel dan is er een afspraak bij de dierenarts gemaakt. En als jij je paard niet kunt vertrouwen bij je kind moet je daar een grens trekken.
krunsjkim schreef:Ik heb altijd geleerd dat wanneer een paard je bijt. Je simpelweg moet terugbijten (in het oor). Als hij een paard bijt, bijt dat paard ook terug.