Pony loopt door stroomdraden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jessy80

Pony loopt door stroomdraden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 12:07

Sinds deze week heb ik een pony. De eerste paar uur waren rustig, heeft even op stal gestaan met wat hooi, daarna op het land. Dit ging eerst goed, maar na een paar uur sprong ze over de stroomdraden heen naar een ander stuk. Snachts was ze op stal door het slechte weer, de dag er na weer op het land, was het nog erger en liep ze gewoon door alle stroomdraden heen. Ik durf haar niet alleen op het land te laten want ben bang dat ze in de sloot springt. Verder was ze bij de bezichtigingen ontzettend lief en mak met lopen, nou dat is nu ook niet echt meer zo, ze wil de hele tijd voor me lopen en is heel druk(en dan ben ik nog niet eens wezen rijden). De vorige eigenaren zeggen dat ze het bij hun nooit heeft gedaan, ze stond dag en nacht buiten, en ook als ze op een wat kaler stukje land stond niet. Verder stond ze altijd met andere samen, nu ook dus dat is ze wel gewend. Ik snap hier niks van, weet iemand wat ik hier aan zou kunnen doen of waarom ze dit zou doen? Zou het een kwestie van wennen zijn?

Tinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:41

Ik kan me voorstellen dat hij moet wennen, aan jou en aan de nieuwe omgeving! Probeer anders eerst eens wat tijd met hem door te brengen (poetsen etc) Dan raakt hij wat aan jou gewend.
En ja.. Misschien, als dit mogelijk is, er nog een draadje bovenop spannen? Of de stroom wat hoger zetten? (weet niet of je dat zo zegt, maargoed.. :o )

fuego3

Re: Pony loopt door stroomdraden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 22:01

ja een week is maar kort , ik denk dat het even tijd nodig heeft , gewoon wat extra aandacht en dan denk ik dat het gedrag wel gaat veranderen.

is hij erg lang bij de vorige eigenaren geweest?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 22:18

Ze moet wennen aan alles en iedereen ,dus dat drukke gedrag gaat wel weer over. Ik zou er een extra draadje boven spannen en zorgen dat er flink stroom op de draden staat. Desnoods laat je haar dan even kennismaken met de draad. :Y) . Dat klinkt misschien heel gemeen maar ze moet respect voor het draad krijgen want voor je het weet loopt ze nare draadwonden op. Krijgt ze nu geen biks (of andere biks) waardoor ze eventueel drukker geworden is. Verder nog veel plezier van je nieuwe pony en het komt vast allemaal goed.

DiorJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 22:25

Moet vast even wennen!

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 03:15

kan natuurlijk heel makkelijk antwoorden,dat ze vast moet wennen en daarom zo door het draad heenloopt(wat ook kan gebeuren).
Maar wil even meegaan in een vorige post,van laat maar even kennismaken met het schrikdraad....
Onze paarden staan nu momenteel achter 2 rijtjes schrikdraad en hebben daar een gloeiend ontzag voor!
Als ze echt willen staan ze in notime buiten het draad,kwestie van gewoon even doorzetten....
Maar ze zijn hier zodanig onder de indruk,dat we ze bij het overzetten van de een naar de andere kant,niet eens zover krijgen dat ze over het plat neergelegde schrikdraad durven stappen!(stroom eraf!).
Heeft eeuwen geduurd voor we er 1 zover kregen dat hij met een sprongetje voor de zekerheid erover durfde gaan....
Toen hij eenmaal ging,ging de rest zeer twijfelend ook...
Eenmaal de palen weer recht en schrikdraad actief,mijden ze het als aankomende mexicaanse griep!
En dan staan er hier behalve een ouwe brave draver,en een ontzettend lieve quarter merrie,nog een fries en gelders veulen!
Zelfs uitbreker nummer 1(minishet) heeft het nog niet gewaagd om met schrikdraad zn uitbraakkunsten ten toon te spreide. :D

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:01

Ja, laten kennis maken met een flinke klapper van het stroomdraad werkt echt heel goed. Ze hebben er vaak direct enorm respect voor en proberen het niet eens meer. Ook met veulens is het de beste methode. Het klinkt gemeen maar het kan zoveel meer ellende besparen. Wij doen het met alle nieuwe paarden die bij ons op het land komen en waarvan we de indruk hebben dat ze geen stroomdraad kennen of geen ontzag hebben. De echte "bikkels" kennis laten maken na een regenbui of met natte voeten }:) .

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:10

Dit helpt helaas niet bij alle pony's ze laten kennis maken met het stroomdraad en ze een flinke schok laten voelen.
Wij hadden een 2 jarige haf en die ging steeds door het lint heen,hij gaf nix om de stroom.En er stond echt een flinke klap op hoor.Ik heb ook wel eens gezien en gehoord dat ze stukjes zilverfolie aan het gewone draad hangen.Door het wapperen van het folie blijven ze ook weg bij het draad.Maar of het echt helpt?

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:44

Stukken van een plastic tas aan je draad knopen wil ook wel eens werken..
Dat schrikt af..

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:45

paarden beetje nat maken, kan zijn door dikke vacht dat ze de stroom niet voelen.
als je de vacht wat nat maakt komt de stroom echt wel door.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:53

Wordt ze misschien weggejaagd door de andere pony's in het land?
dat ze bang is? moet jeeens goed opletten!
En hebben ze genoeg te eten op het land en te drinken?

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:05

wij hadden een ware houdinie en die gaat tussen elk draadje door met of zonder stroom, maar toen ik haar neus nat had gemaakt en haar met het stroomdraad in aanraking heb gebracht 1x heeft ze nooit weer door het draad gegaan ze is er niet meer overheen gegaan ze heeft nooit weer geprobeerd ook.
Het is even gemeen maar je voorkomt een hoop schade aan pony en weilanddraden. succes.

Jessy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 22:54

Het gaat al een heel stuk beter met haar. Ik denk dat het echt even het wennen was. Ze is nog niet alleen geweest want die andere 2 zijn er ook, maar als die gaan rijden, dus ben benieuwd hoe dat gaat. Maar ze is al heel wat rustiger gelukkig, en ook veel liever!
Bedankt voor alle oplossingen en hulp!