Paardje buitengesloten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xWouter

Paardje buitengesloten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 11:32

Mijn paard (Sunny)staat met een kwnper (Ti-Amo)en een shetlander (Punkie)in de wei de shetlander is van mijn nicht die is zeg maar buitengesloten door de anderen.En we weeten geen oplossing we hadden om het zeker te weten Punkie bij Sunny te zetten toen duwde Ti-Amo Punkie weg en dat was ook andersom zo!

WEET IEMAND EEN OPLOSSING???

xWouter

Re: Paardje buitengesloten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 11:42

IEMAND?!?!?

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 11:43

Gewoon laten staan ze gaan elkaar wel acepteren na een tijdje ;)
Wat is hier nu het grote probleem aan?

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 11:53

femmiel schreef:
Gewoon laten staan ze gaan elkaar wel acepteren na een tijdje ;)
Wat is hier nu het grote probleem aan?

Het probleem is dat ze hem pesten en als we er niks aan doen elkaar pijn gaan doen dat heeft Ti-Amo al eerder gedaan

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 11:55

Paarden doen niet aan pesten. Paarden doen aan rangorde.
Het is doodnormaal dat zoiets gebeurd.

Ik heb 3 paarden en daar zie je het ook bij.

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 16:05

Ga je er zelf niet mee bemoeien,paarden lossen dat wel op ;)
Het paard dat word 'gepest' moet voorzichzelf gaan opkomen ga dat niet zelf doen!

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 16:21

Mijn jaarling heeft het ook gehad. Erg vervelen en je zou de andere paarden het liefst een mep verkopen maar dit is inderdaad rangorde bepaling en het lost zich vanzelf op (zo is het ook gegaan bij mijn jaarling)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:10

Ik zou het niet blijven aanzien als het echt niet goed komt.
Paarden hebben ook zo hun voorkeur en er kan er eentje niet in de groep passen. Kans is groot dat dat dan zo blijft. Geen probleem als ze dat allemaal accepteren en niet ongelukkig zijn, maar als ze gaan/blijven vechten zou ik ze uit elkaar halen, dus bijv een lint ertussen zodat ze elkaar wel zien en niet alleen voelen, maar elkaar lichamelijk niet kunnen bedreigen.

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 23:27

Mij is verteld dat paarden een 1 op 1 vrienschap sluiten, dus 3 paarden is altijd lastig. Misschien een klein grazertje erbij? (ik heb er zelf eentje te koop, maar dat terzijde)
Ik denk ook niet dat dit vanzelf overgaat, dit is nu eenmaal de rangorde...

Koffiefilter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 01:23

HedwigO schreef:
Mijn jaarling heeft het ook gehad. Erg vervelen en je zou de andere paarden het liefst een mep verkopen maar dit is inderdaad rangorde bepaling en het lost zich vanzelf op (zo is het ook gegaan bij mijn jaarling)

Inderdaad, misschien duurt het even, maar vaak is het de rangorde bepalen en dan is het goed.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 18:23

ik denk dat als je paard echt vaak word gebeten of geschopt je misschien een lint ertussen kunt zetten...
blijkbaar staat dit paard dus onderaan de rangorde en dat zou gewoon zo blijven.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 22:22

Hier kun je weinig aan doen. Als ze de shet echt opjagen kun je misschien een draadje spannen waar de shet onderdoor kan en de andere twee niet. Als het hem dan te gek wordt kan hij aan ze ontkomen door aan de andere kant van het draadje te gaan staan.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 18:44

Jullie reacties snap ik maar het is al ander half jaar zo!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:47

Ik ga met Aukelizzy mee. Maak een draadje waar hij onderdoor kan en dat de andere niet bij hem kunnen komen.

megahaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:31

Paarden staan altijd "per koppel" dus er zal altijd eentje uit de boot vallen. Ik heb er ook 3 dus die ene staat helemaal onderaan in de rangorde en wordt ook verjaagd. En toch zijn ze alle 3 onafscheidelijk. Omdat de Shet zo klein is kan je idd misschien best een "ontsnappingsdraad" plaatsen. Verder moet je gewoon de rangorde aanvaarden, dit is nu eenmaal "paard-zijn".

Lizzy1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:32

het is gewoon de rangorde inderdaad, even afwachten. Je kan ze ook niet straffen ofzo.

Pieder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:41

Ik heb er ook 3 en onze oude sok staat ook altijd ver uit de buurt. Toch is het grappig om te zien dat als de ranghoogste merrie weg is en terugkomt hij de eerste is die hinnikend naar het hek rent om haar te "verwelkomen" . Hij zal wel blij zijn dat ie dan niet meer zelf hoeft te bepalen waar ie moet gaat staan of eten. Zou me er niet al te druk om maken, paarden hebben geen mensengedachtenen, ze kennen het woord zielig echt niet hoor!

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 23:52

Ik zou er nog een paardje bijzetten, zodat je er vier hebt, dan hebben ze allemaal een eigen vriendje. Of ik zou er 1 weghalen, dat ze met 2 overblijven. Zo'n oneven getal kan goed gaan, maar bij jou dus niet. Ik zou niet wachten tot ze hem helemaal beschadigd hebben. Als hij netjes voor een dominanter paard aan de kant gaat dan zouden ze hem niet verder op moeten jagen of wat dan ook.