Klinkt me bekend in de oren en kan je alleen maar zeggen dat je zo snel mogelijk haar rug moet laten nakijken. Vriendin van mij haar paard begin ook kuren te vertonen, en bleek rugproblemen te hebben door een niet goed passend zadel. Is het paard trouwens acterover geklapt met je lesgever? en op het zadel geland?
Grappig, ik heb nog nooit gehoord dat merrie's niet kunnen steigeren. Waar haal je die wijsheid vandaan? niet aanvallend bedoelt maar tis gewoon de eerste keer voor mij dat ik hoor dat iemand dat denkt.
PS, dierenarts heeft gezegt dat alles goed is alleen maar wat stijf? in mijn ogen is stijf niet goed, dat kan wijzen op rugproblemen. Dit klint mij echt als een zadelprobleem in de oren. Door wie is het zadel na gekeken? nederland loopt wat achter als het gaat om de kennis wat zadels betreft, pas de laatste jaren zie je dat er wat meer naar gekeken word. Geloof niet de eerste de beste miep uit je omgeving of die in een winkel werkt. Zoals ik je al eerder vertelde had mijn vriendin een verkeerd zadel en dat zou goed liggen volgens een echte 'kenner'. Toen we er een zadelpasser bij haalde bleek het zadel stuk (de kussens) en absoluut niet te passen.
edit, .... ik lees net in een andere topic dat je je hele leven al paarden hebt.... ? .... om hier vervolgens te vertellen dat merrie's over het algemeen niet stijgeren.. emm...
Laatst bijgewerkt door Benfan op 01-09-09 11:29, in het totaal 2 keer bewerkt