Ik wist al dat mijn tinkerruin een fanatiek dekkertje is. Maar van de week kwam ik er dus achter dat hij zegt maar ook uhm.... Hoe zeg je dat netjes, naja dat gaat niet. Hij spuit dus.
Staarten van de merries in zijn wei zitten onder de troep. Er staat zelf een merrie met flinke schuurplekken aan het kont van het dekken. De staleigenaar was nogal geschrokken, en is al bang dat hij een klophengst is. Hij is in ieder geval op zijn 7e geruind. Maar ja ik vind dit gedrag wel heel erg extreem........ Dit is toch niet normaal???!!! Er staan 6 merries in de wei, en alle 6 zijn ze al 2 maanden superhengstig en krijgen om het uur en beurt van meneer de dekruin.
Hij wil ook het liefst niet weg van ZIJN kudde. Ik sleur hem wel een aantal keren per week mee voor een buitenritje alleen. En dan hinnikt hij naar alles wat beweegt, fietsers, wandelaars, honden, koeien. En als er iets tinkerigs in de buurt rondloopt gaat hij uit zijn stekker. Showen enzo.....
Maar ja hiervoor was hij dus heel erg anders. Slome sukkel, hij ging vreemde paarden liever uit de weg en trok zich van niemand wat aan. Hinniken deed hij zelden tot nooit, hij toonde eigenlijk nooit emotie. Hij staat nu ook dag en nacht op de wei, en in het verleden was dit hele dagen op stal en in de zomer mocht hij in de ochtend de wei op. Zou dat ook mee kunnen spelen?
Weet iemand misschien waar dit gedrag uit voort kan komen? Typisch zo'n ding die je niet in de boeken terug kan vinden.
ik zou er toch maar eens een dierenarts naar laten kijken, voordat er volgend jaar
Sir Jimmy de stud!

Dat gebeurde bij ons regelmatig...echt géén gezicht!