Gister toen ik aan het wandelen was met mijn verzorgpaard zat hij continu met zijn hoofd tegen me aan te wrijven. Ik vroeg mij af wat hij hiermee bedoelt: Heeft hij gewoon jeuk, wil hij me plagen, of doet hij dat om zijn genegenheid aan mij te tonen?
Alvast bedankt!
friesiszwart
Mijn paard deed dit ook altijd, er is mij verteld dat het een teken van genegenheid is.. paardje is ontspannen en voelt zich veilig bij je Vond het zelf altijd een beetje vervelend.. want je voelt je net een krab paal
Goeie vraag. Ben hier ook wel benieuwd naar. mijn paard doet dit regelmatig als ik hem uit het land haal. Hij loopt dan achter me en duwt zijn hoofd in m'n rug. Net of hij mij vooruit wil drukken. Vind het altijd wel grappig. Maar of het nou jeuk is of genegenheid?? Ben benieuwd.
mamakaren
Geplaatst: 19-08-09 13:45
ik denk dat je paardje moet leren dat hij jouw persoonlijke ruimte niet mag betreden, wrijven is volgens mij een teken dat hij je niet als baas, maar als gelijke of zelfs mindere ziet! Dus zorg dat hij schuin achter je blijft lopen, en sta het niet toe!
test: ga wandelen en wanneer hij aan je wil schuren laat je het niet toe en je loopt naar een boom. Schuurt hij ook aan de boom dan.... is hij een bomenknuffelaar??
Het is vaak wel jeuk maar als je het toelaat, dan sta jij wel 'onder' hem (of als gelijke). Ik laat het nooit toe, hij gaat maar tegen een paal aanschuren ofzo
dat doet mijn paard ook heel vaak. het is gewoon jeuk .
Aaronsroos
Geplaatst: 19-08-09 20:15
ladyjoy schreef:
Het is vaak wel jeuk maar als je het toelaat, dan sta jij wel 'onder' hem (of als gelijke). Ik laat het nooit toe, hij gaat maar tegen een paal aanschuren ofzo
Ik vond het ook altijd wel grappig, omdat mijn paardje het niet hard deed, maar ben later verteld dat je dit niet toe moet laten, een paard ziet je dan namelijk eigenlijk aan voor niets beter dan een boom xD Dus niet meer laten doen, als je merkt dat je paard jeuk heeft, kijk dan of er een wèl geschikte boom in de buurt is o.i.d.