Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en als ze dan over twee jaar groot is dan heeft je vriendin geleerd met paarden om te gaan, en gaat die sjit niet meer gebeuren
KiWiKo schreef:gewoon lekker in de opfok doen, en in de leer gaan bij een fokkeren als ze dan over twee jaar groot is dan heeft je vriendin geleerd met paarden om te gaan, en gaat die sjit niet meer gebeuren
KiWiKo schreef:dan doet ze echt strategisch iets verkeerd in die 17 jaar want dit is heel simpel op te lossen door gewoonweg grenzen aan te geven............ en zo moeilijk is dat niet
KiWiKo schreef:laat ze dat maar leren bij een fokker..........
ik kan je een ding vertellen bij mij had dit gedrag nooit voorgekomen....... om de doodsimpele reden dat ik dat niet pik.
en iemand die al 17 jaar paarden heeft die heeft dan nog bitter weinig geleerd.
haal er iemand bij die haar kan leren met dit dier om te gaan.
KiWiKo schreef:wat dacht je van een skup onder de kont???? is die kleuter besodemieterd met zn grote bek????????
maargoed die skup moet wel goed getimed zijn en in de juiste verhouding en dat moet zij denk ik nog leren............. want had ze dat geweten, dan had ze dit probleem niet gehad
al veel te ver van het padje af KiWiKo schreef:dus je vind het wel goed als een paard je naar behandeld, maar het niet goed als een mens daarop reageert met een schop onder de kont?
Dier heeft een gruwelijk grote bek.......... en die moet even ingedamt worden.......
als jij in de disco bent en een 10 jarige duuwt jou van je kruk af omdat die daar wil zitten pik je dat toch ook niet?
suzannelos schreef:ik voeg niks toe aan topic maar moet even lachen om kim
ze heeft gelijk !!!
KiWiKo schreef:Zoals?
ding is al veel te ver heen.........al veel te ver van het padje af
Matsje schreef:KiWiKo schreef:Zoals?
ding is al veel te ver heen.........al veel te ver van het padje af
Ik begrijp dat je hier je mening over hebt, en dat mag, maar de ts vraagt juist om tips aan jou en het enige wat jij zegt is geef hem een schop, doe de betreffende meid in de leer en ach hij is te ver heen.
Niet echt dingen waar iemand wat aan heeft, of wel?
Ik vind het raar en licht onbeschoft om zo tegen iemand te praten die je niet kent en die uit goede bedoelingen om raad vraagt.
Aan de ts zou ik zeggen: laat je vriendin eens informeren door iemand die verstand heeft van de "paardentaal" zoals noem bijvoorveeld het natural horsemanship of iets dergelijks. Hoe je in paardentaal aangeeft dat jij de baas bent enz. Want het lijkt mij duidelijk dat dit paardje zich erg bijdehand gedraagt inderdaad.
Succes!
Oja, schoppen.. Wij hebben honderden veulens hier op stal gehad maar schoppen? Het gaat toch om wederzijds respect en niet wederzijds meppen om te kijken wie de baas is, of wel??!!