Ik heb sinds kort een nieuw paard, het probleem is dat als ze schrikt of iets spannend vind ze helemaal niet uitkijkt waar je staat en gewoon naar je toe springt of zelfs op je (zie link hieronder)
[VVDD] En toen kwam de ambulance je halen...
Hierdoor zit ik dus al 2 weken thuis
Mijn vriend bracht haar vorige week naar de wei en er stond een tractor (gewoon uit) ook toen sprong ze de lucht in en schuin naar hem toe maar hij is sterker dan mij dus kon haar op afstand houden.
Dit heeft ze ook eens gedaan met uit de wei halen (had haar toen een week op proef) moest klein stukje bergaf en nam een noodsprong naar de overkant maar ik kon net op tijd weg stappen toen.
Vandaag stond ze in de gang, ben haar voor zover het gaat en mijn lichaam het al toelaat aan het poetsen en ze schrikt en loopt naar achter en trekt touw strak maar hing zich nog net niet op, dus trek de paniek knoop los maar ze springt weer mijn richting uit.
Heb haar nu een tik gegeven hiervoor tegen haar schouder met de platte hand. Ook hier schrok ze erg van maar liep niet achteruit of van me weg.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor?
Ga dit sowieso met mijn lesgever bespreken wat we hier aan kunnen doen, maar wil jullie mening ook wel graag horen hierover.
Ze is nog erg jong en moet nog veel leren, ze is in april net 4 geworden. Ook is ze niet extreem schrikkerig. Verder is ze heel lief in de omgang en er zit niks kwaads in, geen oren naar achter niks. Als ze in de bak los loopt, volgt ze me en stopt als ik stop en komt me dan niet voorbij. ze is niet dominant ofzo. Wil haar aan allerlei dingen laten wennen maar op deze manier vind ik dat een beetje gevaarlijk worden.
Beterschap nog!