ik heb een mini appaloosa, Balou, hij is 6 jaar. en hij heeft 1 gigantisch probleem: hij laat zich NIET vangen
dit had hij bij de vorige eigenaars ook, maar zij hebben hem niet goed opgeleerd want als zíj hem wouden vangen, dreven ze Balou in een hoek en klemmen hem vast met hun been.
nu op die manier wil/kan ik dat niet doen. 1 omdat hij dan tegen da draden van de wei zit
2 omdat ik hem op een rustige manier wil pakken
ik heb hem een tijdje wél kunnen vangen, dan kon ik hem op zijn neus aaien en snel zijn halster pakken. maar dat heeft hij doorgekregen.
en het stomme van alles is, hij volgt mij perfect, hij loopt overal waar ik loop in de wei en hij wíl mee naar buiten, hij wíl samen met mijn andere shet wandelen, maar hij laat zich niet vangen. hij is zo snel als een vlieg.
de wei afspannen tot ene klein stukje gaat ook niet want hij is klein en ik moet al 3 draden spannen zodat hij er niet tussen door gaat.
de enige manier dat ik hem kan pakken, en die gebruik ik alleen als het echt niet gaat, is een doek over zijn hoofd gooien. of ik moet met 2 mensen zijn maar dan moet ik hem weer in de hoek drijven.
maar zo wil ik het natuurlijk ook niet, maar ik moet hem ooit wel eens kunnen vangen
ik hoop écht dat iemand mij kan helpen want zo werkt het niet. k ben bang dat ik anders proffesioneel hulp in moet roepen
alvast bedankt !
.