voor de wintermaanden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_KellyAV

voor de wintermaanden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 23:42

als de paarden in de winter op stal staan verveeld die van mij zich enorm. ik heb zo'n ophang voer bak en die vliegt altijd door de hele stal. er hangt ook een hooinet met bal er in en soms met hooi.
soms verbouwd ze der hele stal niet kapot ofzo.
en ik heb een strotouwtje aan mijn deur hangen waar een deken overhangt en meestal laat ze hem hangen maar afentoe pakt ze hem en dan ligt dat ding daar in die vieze stal helemaal uitgebreid. en paardlief staat er dan nog vrolijk op ook.
haar stal is niet te klein ofzo. bij de vorige eigenaar had ze ong. 2/3 van mijn stal nu.
hebben jullie ideeen voor dingen die ik zelf kan maken of gewoon kopen wat niet snel stuk gaat. aangezien mevrouw heel erg slim is en snel doorheeft hoe het kapot kan. :P

Amalarab

Re: voor de wintermaanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 00:00

Overdag zoveel mogelijk naar buiten met andere paarden dus..het is de enige oplossing!

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 00:03

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 00:10

ze staat al zowat de heledag buiten
ik weet niet hoelaat ze deze winter naar buiten is omdat ik niet weet wie der nou buiten gaat (heb wel iemand die het doet). ze gaat om 8 of 9 uur naar buiten en voor het donker weer naar binnen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 09:26

En heeft ze daar buiten ook wat te doen, in de vorm van andere paarden, wat te eten, sprintje trekken.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 10:48

ikke schreef:
En heeft ze daar buiten ook wat te doen, in de vorm van andere paarden, wat te eten, sprintje trekken.

jaa zeker ze staan op groot land met nog meer paarden. er staan er nu 3 ergens ander maar dan zijn ze als nog met 7 en ik weet niet of die andere 3 erbij komen ik denk het niet ivm veulen

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 11:12

Zorg dat ze alleen dingen te pakken krijgt die ze ook mag pakken (andere plek voor je deken zoeken, emmer die stuk mag of goed vastzetten)...
Daarnaast: je kunt iemand zoeken die, naast dat jij met haar bezig bent, een (flink) stuk met haar gaat wandelen, gewoon om een keer extra de stal uit te komen en afleiding te hebben. Een soort uitlaatservice voor je paard zeg maar ;) Er zijn best mensen te vinden die op die manier bezig willen zijn en je paard (en jij) is er erg mee geholpen ;)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 11:15

genoeg hooi of evt stro ofzo zodat ze gewoon de hele nacht kan eten? zolang er eten is zal die van mij iig niks slopen :P

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 11:18

zij schreef:
genoeg hooi of evt stro ofzo zodat ze gewoon de hele nacht kan eten? zolang er eten is zal die van mij iig niks slopen :P

ze krijgt altijd heel veel een hele berg. en meestal ook nog een hooinet.
ik gooi niet zo veel stro in de stal omdat ze er heel erg veel van eet maar vul het wel elke dag bij

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 11:21

Nickas schreef:
Zorg dat ze alleen dingen te pakken krijgt die ze ook mag pakken (andere plek voor je deken zoeken, emmer die stuk mag of goed vastzetten)...
Daarnaast: je kunt iemand zoeken die, naast dat jij met haar bezig bent, een (flink) stuk met haar gaat wandelen, gewoon om een keer extra de stal uit te komen en afleiding te hebben. Een soort uitlaatservice voor je paard zeg maar ;) Er zijn best mensen te vinden die op die manier bezig willen zijn en je paard (en jij) is er erg mee geholpen ;)

ik weet niet of ik dat wel wil. want ik heb niet zo'n makkelijk paard. ze loopt graag over je heen maar bij mij hoeft ze het niet te proberen en dat weet ze ook. enaangezien hier heel veel kindjes lopen die dat wel willen durf ik het niet
en ze is ook niet de kleinste en is nog heel jong.

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:24

Je hoeft ook niet de eerste de beste te nemen, er zijn ongetwijfeld ook mensen met veel ervaring die het zouden kunnen doen... maar het is en blijft jouw keuze natuurlijk

Sodea66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:55

Kan je haar niet dag en nacht buiten laten staan?

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 20:37

nee dat wil ik zelf niet en dan staat ze alleen

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:31

heb je al eens zo'n liksteen geprobeerd?
een jollybal??

ik zou in elke geval alleen speelgoed ophangen wat niet kapot te krijgen is, geen emmers ofzo want als die kapot gaan kan ze zich daar lelijk aan openhalen

je hebt ook van die voerballen waar een paar brokjes uitkomen als die rolt, misschien is dat wat?

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 19:29

ik heb een liksteen maar volgens mij likt de buurvrouw hem op
en ik ben op zoek naar een jollybal

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:48

Mijn pony vond een biksbal altijd erg leuk. Ik deed er altijd maar een klein beetje biks of muesli in maar ze kon er de hele dag zoet mee zijn door hem rond te rollen en er dan soms wat uit te krijgen.. Misschien is een jollybal inderdaad ook een idee..
Zou wel zorgen dat ze niet bij je deken kan of andere dingen waar ze eigenlijk niet aan mag komen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:50

Ik heb ook de biksbal, ideaal! Mijn pony is een half uur zoet om dat kleine beetje biks er helemaal uit te rollen.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:50

misschien ook meer afleiding door training. alleen in hetland staan word ook saai.

probeer eens grondwerk enzo, zorg dat het gevarieerd blijft en niet eentonig, ook niet kwa rijden enzo

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 17:11

dat doe ik al.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:21

misschien iets meer? allees wat word aangedragen als idee is al of doe je al of heb je al, blijkbaar voor je paardje toch niet genoeg of goed. misschien heeft het gedrag een andere reden dan verveling

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 21:28

waar kan ik een biks bal kopen?

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:49

bij de meeste ruitershops