vervelende shet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

freetorun

vervelende shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 17:51

ik verzorg junkie (5) een normale shet.
bij mij is hij ondertussen (na dik 3 maanden) lief, al is hij nog wat bijterig. Maar zodra ik vraag of een ander hem
even kan vast houden (omdat ik iets moet doen ofzo), lijkt hij wild te worden.. }>
hij slaat met z'n voorbenen
gaat bijten
buigt z'n nek op een bepaalde manier zodat ie weg kan rennen (met diegene er achter aan)
en soms steigerd hij zelfs om je te slaan

en zodra ik hem weer terug neem, doet hij weer super lief..
weet iemand hoe ik dat op kan lossen ofzo? want ik vind het aardig vervelend.. |(

gr

Elles

Re: vervelende shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:00

Verplaatst van VP naar OPG.

amybartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:08

kan het misschien zijn dat de shet een vervelend verleden heeft gehad?
want dan kan het zo zijn dat hij niemand meer vertrouwd en eerst iemands vertrouwen moet winnen wil ze hem vast houden of verzorgen.
bij jou is dat dus al gelukt omdat je hem al een tijdje verzorgd.

tip: probeer het niet af te leren met de zweep want dan word hij nog banger voor mensen.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 11:28

heej, bedankt :+
kwa verleden heeft hij niet veel meegemaakt, hij heeft 5 jaar op de wei gestaan. wel heeft hij voor mij veel verschillende verzorgster gehad..

en met zweep doe ik ook niks! hij is daar zowiezo al bang voor.. (niet door mij)

ramboe

Re: vervelende shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:32

Haal iemand erbij die veel van paardengedrag weet en waartegen de shet ook vervelend doet.
Zweep is geen op lossing.
Je kunt net zo doen als een paard als hij steigert word jij ook opeens groot. Doe dan net of jij zeg maar de hengst en dat paard de kudde is. Maar vraag iemand die er verstand van heeft.
Die kan zien of het paard zich bedreigd voelt (bang) Of dat hij de baas wil zijn van die andere mensen.
Misschien is het wel zo dat hij jou alleen als (de) baas ziet en de andere mensen moet die nog uitproberen of die kan winnen.

Succes...