Hulp gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horsewispher

Hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 20:09

Hallo,
Ik heb de eer om een vriendin te helpen met haar new forest.
Ik wil het graag doen , maar zoek eerst een aantal tips zodat ik de pony er ook meehelp.
Want als het niet beter word krijgt zij een ander paard dat ze niet wil.
Dit zijn de grootste problemen:
1. Te sterk zijn tijdens rijden , meelopen , etc.
2. Continu bijten.

Iemand tips?

Kus

KiWiKo

Re: Hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:11

lief ............ als jij hier moet vragen hoe je vriendin te helpen.........

dan moet je dat maar beter niet doen en je vriendin doorverwijzen naar iemand die zonder hier een topic te openen weet hoe dat meiske te helpen

Horsewispher

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 20:12

Jaa ik weet zeg maar wel paar dingen,
maar extra tips zijn altijd mooi meegenomen snap je;)

ikduss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:40

Op internet kan je wel degelijk wat leren bij bijvoorbeeld tips. Anders kan dit hele forum wel onzin zijn.

even ontopic: Als het paard te sterk is, zou ik allereerst les nemen en oefenen met overgangen, als zij een ophouding wil, dan moet het paard luisteren, eerst vraagt ze het normaal, als ze dan nog niet luisterd, vraag je het wat strenger. Daarna probeer je hetzelfde nog een keer, en beloon je hem goed als hij het doet!

En als ze gewoon met hem loopt. Moet het paard niet voor je lopen, als hij dat doet, dan zet je hem stil en een paar passen achterwaarts. Gewoon doorgaan tot ie naast je mee loopt.
En goed belonen! Dat is een van de belangrijkste dingen.

Dan het probleem over het bijten. Bijten doen paarden niet zomaar. Je moet aangeven dat bijten niet mag. Als hij probeert te bijten geef je hem een tik op z'n neus. (niet gaan slaan, maar gewoon een corrigerende tik), als hij daarna niet meer bijt, beloon je hem. Zo komt ie te weten dat als hij bijt, hij niet lief is en een 'straf' krijgt en wanneer hij lief is, beloningen krijgt. Belonen is dus belangrijk!
Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Veel succes!

Horsewispher

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 19:27

Les heeft ze al.
En ik zou haar ook nog keer lessen , heb het al paar keer eerder gedaan en die mensen waren zeer tevree.:)
Want ze hadden paar nieuwe dingen geleerd:).
Kus

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 07:15

Ik denk dat het verstandiger is dat je het overlaat aan een écht ervaren iemand. Zo weet je zeker dat het goed komt.

Horsewispher

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 18:58

Is al is eerder gedaan maar die kon niet met hem door 1 deur dus heeft niets uitgemaakt.
En bij mij is haar pony wel gewoon rustig dus als ik die eigenaares help met hoe ik met haar pony omgaat kan ze het dus misschien zelf ook in der 1tje af.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:08

dat gaat jou niet lukken........... om de doodsimpele reden dat je niet alleen het paard moet corrigeren maar ook je vriendin.......

peerd is zo goed hoor, 5 minuten werk............ maar dan moet je je vriendin gaan corrigeren, en dat kan een heel stuk lastiger zijn

Horsewispher

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 19:11

Jullie snappen t niet,
want ik heb al eerder paard gedaan.
Dat is geheel goed gekomen en ik weet dat er veel tijd in gaat zitten want dat was bij dat andere paard ook nodig.
Dusja.
Maarja ik weet al zelf hoe ik dit ga oplossen.
Gaat veel tijd inzitten maar dat zal de moeite waard zijn als het paard uiteindelijk niet weg van haar moet!;)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:14

Horsewispher schreef:
Gaat veel tijd inzitten maar dat zal de moeite waard zijn als het paard uiteindelijk niet weg van haar moet!;)

Met dat paard is waarschijnlijk niks mis... Dus die is net wat kiwiko zegt binnen 5 minuten goed... Alleen je vriendin moet je nu nog gaan opvoeden en dat is echt een stuk lastiger!
Want als jij er werkelijk ervaring mee hebt was dit paard al niet meer lastig geweest want dan had je je vriendin al genoeg tips kunnen geven...

Horsewispher

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 19:18

Mag ik even wat info geven:
1. het is nog niet zolang me vriendin want er is tijd van 3 maanden tussen gezeten omdat ik weinig tijd toen had en zijzelf ook dus heb ik haar niet gezien.
2. Voorheen gaf ik geen tips omdat ze daar niet om vroeg anders had ik t wel gedaan.
3. t probleem licht grotendeels bij de eigenaar , maar het paard waar het omdraait is ook niet een van de makkelijkste om mee te handelen.

Maar goed.
Ik kom er zelf wel uit;).
Hoe krijg ik er slotje op?