Paard wilt de wei niet uit.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:25

Twiggy2008 schreef:
Het is trouwens 'mijn paard' en niet 'me paard', het is 'verleden week' en niet 'vlede week' en 'gezegd' is met een d geen t. ;)
Maar dat terzijde.


Nou niet gaan lopen vitten he Twiggy, heeft niemand wat aan;)

Ben het verder wel met je eens. Zelfs als je paard pubert (waar ook nog discussies over zijn of dit wel bestaat bij paarden) is het niet zo dat jij hem maar ineens extra streng aan moet pakken. Jouw regels en reactie moeten gewoon hetzelfde blijven. Als het goed is moet je aan de reactie en houding van je paard kunnen zien of dat hij gewoon niet wilt (waar dan ook een achterliggende reden voor is) of dat ie echt bang is (wat ik uit jouw verhaal op maak).

Misschien is het handig om je iets meer te verdiepen in de signalen die paarden uitzenden?
Ikzelf ben van mening dat als een paard niet wilt, je ervoor moet zorgen dat ie wel wilt, niet dat ie tegen z'n zin in het toch maar doet. Vandaar dat ik een touw tegen de flank sterk afraad;)

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 14:21

Sassol, ik wilde niet vitten, hoor :) , maar ik erger me nou eenmaal aan slechte spelling.
Een foutje, a la, maken we allemaal wel eens, maar dit vind ik irritant. ;)

Sosje
Berichten: 21
Geregistreerd: 13-03-08

Re: Paard wilt de wei niet uit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:12

Als een paard de wei niet uitwilt, om wat voor reden dan ook.. zou ik inderdaad nooit gaan slaan of dreigen te slaan door met het touw te zwiepen..

Ik heb dit probleem ook gehad met mijn merrie... Wat ik heb gedaan: Ik ben samen met mijn paard voor de uitgang gaan staan. Ik heb me naar haar omgedraaid en zodra ze naar achter wilde lopen me hand geblokkeerd.. (Gewoon niet meegegeven) En zodra ze een kleine beweging naar voren maakte, gelijk beloond! Na een kwartiertje ongeveer liep ze gewoon weer braaf achter me aan de wei uit en heeft het daarna nooit meer gedaan.. :)

karina_15
Berichten: 15
Geregistreerd: 20-07-09

Re: Paard wilt de wei niet uit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:27

messchien moet je een paar paardensnoepjes meenemen en dan voor zijn neus houden en als hij naar jouw toe komt een stukje achteruit lopen. messchien helpt dat wel. nou veel succes

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:33

Goed idee. :') En als hij sloom is met rijden gewoon zo'n snoepje aan een lange stok binden en die naar voren houden, daar kwam laatst nog een filmpje van voorbij. :Y)

DeniesRos
Berichten: 2334
Geregistreerd: 26-10-07

Re: Paard wilt de wei niet uit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 21:42

Ik heb sinds een paar dagen goed nieuws!
Radar loopt weer braaf mee uit de wei.
Hoe ik dat heb gedaan?
Op het begin eerst met andere paarden de wei uitgelopen en hem daarna meteen heel goed beloont en nu loopt die heel rustig mee.
Super pony is het toch. :D

Sosje
Berichten: 21
Geregistreerd: 13-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:57

Yeeejjj :D

Weet je nu trouwens al wat er precies aan de hand was?

dodyg

Berichten: 1368
Geregistreerd: 31-07-09
Woonplaats: Hamont (belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:03

ik zou proberen hem iedere dag tog een keer in en uit de weide te doen en hem aan zijn verstand te krijgen uit de wei moeten betekend rijden en dan brokjes krijgen !!

mijn paarden weten dat onder tussen goed en rennen als gekke richting het hek om als eerste eruit te mogen en brokken te krijgen