ik wil een veulen maar verandert mijn pony van karakter ????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xleanderx

ik wil een veulen maar verandert mijn pony van karakter ????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 21:06

hoi
ik ben een haflinger merrie van 10 jaar ,ik wil haar laten deken en ben ook al wezen kijken naar een hengst.
nu hoor ik van allemaal kanten dat ik het niet moet doen, omdat ze heel erg van karakter verander.
wie heeft hier ervaring mee en kan me zeggen of het waar is

groetjes leander

sefanja

Re: ik wil een veulen maar verandert mijn pony van karakter ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:10

Mijn merrie heeft op 25 maart een hengsveulen te wereld gebracht... Ik heb tijdens dracht weinig verandering gezien in haar gedragingen, dit geldt ook na bevalling... Mijn merrie liet enkel bekende mensen toe bij haar veulen, als zij het zat was schermde zij hem af van de buitenwereld. Ze is een geweldige moeder met een super karakter... Ze gekregen zo gehouden

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:22

een kennis van mij , die hebben een trekpaard en daar hebben ze ook vaak veulens van, nu was het haar 5e ongeveer, ze is nooit verandert tijdens de dracht wort ze wel wat suffer maar daarna ook niet meer, ook na de bevalling was ze gewoon normaal, nu alleen bij de laatste is ze heel erg bescherment. maar ze word ook weer steeds meer dat je aan hem mag komen. maar de andere jaren heeft ze dit nooit gehad, dus het lijkt mij toch echt dat ze niet(veel) veranderen van gedrag hoor

Milagros

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:44

het karakter van mijn paard is wel verandert toen ze drachtig was maar alleen maar ten goede!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:49

xleanderx schreef:
hoi
ik ben een haflinger merrie van 10 jaar ,ik wil haar laten deken en ben ook al wezen kijken naar een hengst.
nu hoor ik van allemaal kanten dat ik het niet moet doen, omdat ze heel erg van karakter verander.
wie heeft hier ervaring mee en kan me zeggen of het waar is

groetjes leander

Zou ook even bedenken wat het allemaal gaat kosten.
Zie in je profiel dat je 14 bent, veulen kost namelijk een boel geld.
(En levert nauwelijks iets op. Heb je een haflinger merrie met papieren? Heb je er een hengst bij gezocht
met papieren? Is het veulen voor jullie zelf (dus voor jou en je ouders?) of moet hij weg, na het spenen?
Dingen die je allemaal wel even moet bedenken, buiten eventuele karakter verandering van de merrie om.)

xleanderx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 09:39

ja ik moest deze vraag van mijn moeder stellen en onze merrie heeft goede papieren en de hengst ook en we willen et veulen zelf houden

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:22

Mijn merrie was wel veranderd tijdens haar dracht, ze had veel minder zin om haar vriendjes te verlaten en begon soms met staken ook voor de kar had ze veel minder zin om wat te doen. Na de veranderde ze weer terug.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 12:33

Het hangt van elk paard af de een heeft nergens last van, de andere wordt wat nukkiger, en een ander woordt weer heel aanhalerig. Weet je de geschiedenis van je merrie, heeft ze b.v. al eens een veulen gehad? De meeste veranderingen komen vaak bij het eerste veulen, over het algemeen worden ze rustiger en vertrouwder met de omgeving naarmate ze meer veulens gehad hebben.

Evelien14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:40

mijn pony is er niks door veranderd

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:21

Tijdens de dracht werden beide merries milder. Maar je kunt ook merries hebben die wat chagerijniger reageren. Na de zwangerschap en de zoogperiode is dat weer weg hoor. Als jij een veulen wilt van je merrie zou ik dat niet laten omdat je bang bent dat je merrie blijvend qua character verandert.