paard lijkt niet te bereiken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

saartje6jr

paard lijkt niet te bereiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 20:32

hoi allemaal misschien kunnen jullie me helpen met het volgende:
mijn paard 19 lentes jong, hangt ineens ( na stal verhuizing nu ruim 2 maand terug) enorm aan onze pony.
mijn paard heeft wedstrijden gelopen waarbij hij soms alleen op de trailer moest staan of even in een vreemde box om te wachten. daar er niets aan de hand was.
maar nu is het een drama, hij staat te stampen en blijft hinniken. en heel hard rennen maakt dan een "slijding" voor het hek van het land.
ik kan geen normaal rondje met hem lopen over het erf, hij walst kompleet over me heen. rijden ( wat ik weinig doe ivm rug probleem) hoef ik al helemaal niet proberen, tenzij die pony ook in de bak is.
hij rent gewoon naar de uitgang. en stuitert net zo lang tot ik eraf ga.
gewonnen dus. ( denk ik)
als ik hem wil corrigeren tegen het"stoute" gedrag lijkt er wel een glazen wand tussen ons in te staan. tis net of ik hem niet kan bereiken.
weet iemand misschien hoe ik dit gedrag kan doorbreken??
de paarden staan op stal al niet meer bij elkaar. maar op land moeten ze wel samen.
gr.

Amanda_para

Re: paard lijkt niet te bereiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:43

misschien voelt hij zich niet op zijn gemak, voelt die zich niet veilig op die plek... mag ik vragen of die met meerdere pony's tegelijkj is verhuist, of dat die gelijk nbij een andere groep paarden in het land is gegooid??

Groetjes Amanda

saartje6jr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 21:54

hij is gelijk met die pony verhuist waar hij nu zo aan hangt. voorheen ( dus voor het verhuizen) wilde hij niets van die pony weten beet hij haar aldoor weg en ging achter haar aan.
nee hij is niet bij andere paarden op het land gegaan. alleen bij onze pony.
groetjes

Dok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:29

Misschien dat een tijdelijke terugkeer naar de oude stal werkt... lijkt me sowieso interessant om te zien of het gedrag dan verbeterd. Meer ruwvoer geven als afleiding, veel aandacht geven (al is het alleen maar door middel van praten/kijken). Een instructeur (of iets dergelijks) lijkt mij in zo'n geval ook handig.. alleen is het toch lastig om iets als dit op te lossen. Ook zou ik de nieuwe stal nog eens kritisch bekijken. Is er iets in het bijzonder veranderd waar je paard niet goed tegen kan? Ik heb mijn pony ook wel op meerdere stallen gehad en op sommige stallen (2st) ging het gewoon niet...terwijl ik nog altijd niet precies begrijp waarom :? Verhuizen hielp in mijn geval, maargoed dat is wel een uiterste.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:12

idd mijn paard het zelfde nu een andere stan en mijn paard doet het weer super is goed op plek nu

saartje6jr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 19:44

even een up-date paard is verhuisd, ( alleen het paard pony blijft waar ie staat. en idd paard doet weer helemaal normaal.
gek eigenlijk want de stal waar ie stond, was in mijn ogen voor hem perfect. zo zie je maar het pakt niet altijd uit zoals je denkt dat het gaat.
dank voor de reacties hoor

nikki_fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:00

Mooi zo...!!