Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Caira schreef:Ik denk dat de manege eigenaresse gelijk heeft, dit paard is zo te horen niet geschikt voor manege werk en moet gewoon weer lekker een eigen baasje hebben

NOUKERD schreef:Op mijn oude manege heb ik dit ook vaak gezien met eigen paarden die manege paard worden.
Eentje ging na zoveel weken lessen lopen gewoon stil staan. Dan liep ze twee, drie rondjes,
liep ze naar het midden, en zette haar been op rust.
Je kreeg haar met geen mogelijkheid vooruit, het enige wat je kon doen is afstappen,
dan liep ze wel weer. Die ging later weer terug naar zijn oude baasje,
het paard wilde écht niet.
Ik heb geen verstand over NH, maar zou dat niet een beetje 'te lang' duren, voor de manege?
Er moet natuurlijk wel op het paard gereden kunnen worden,
anders vreet hij alleen maar geld op.
Daar moet je het even met de eigenaresse over hebben.

NOUKERD schreef:Dan moet je gewoon duidelijk vertellen wat je van plan bent aan de eigenaresse,
en vragen of zij jou daar de tijd voor wilt geven.
Als jij denkt dat het beter is dat dat paard een vaste eigenaar heeft,
dan moet je het misschien daar ook maar bij laten.
Maar: proberen kan geen kwaad.
) 
Caira schreef:En dan? Mijn paarden zijn nh opgeleid of omgeschoold, die reageren op een lichte aanraking, daarna moet het paard de manegeles weer in, dat is toch ook niet eerlijk?

Caira schreef:Absoluut heeft ieder paard daar recht op, enkel als je een paard goed NH schoolt zal hij op een lichte aanraking reageren. Als een paard daarna weer in de lessen gebruikt wordt waarbij de ruiters niet altijd even subtiel zijn zal hij dat als zeer tegenstrijdig ervaren.

Miss_Malfoy schreef:Als je echt zo gek op dat beestje bent, dan geef je eerlijk toe dat 'ie niet voor manegewerk geschikt is....
Dat kan gewoon gebeuren. Het is niet erg als ze af en toe gek doen, maar dit is wel erg extreem. Beter nu naar een goede ruiter die het nog kan corrigeren, dan dat het dier straks de stempel onhandelbaar krijgt, en enkel de slager 'm nog wil hebben....
Fauveke schreef:Miss_Malfoy schreef:Als je echt zo gek op dat beestje bent, dan geef je eerlijk toe dat 'ie niet voor manegewerk geschikt is....
Dat kan gewoon gebeuren. Het is niet erg als ze af en toe gek doen, maar dit is wel erg extreem. Beter nu naar een goede ruiter die het nog kan corrigeren, dan dat het dier straks de stempel onhandelbaar krijgt, en enkel de slager 'm nog wil hebben....
Ja idd, dat is waarschijnlijk de beste oplossing, maar naar een slager zou ze nooit gaan;
de manège-eigenaresse is daar giga-hard tegen