Ik heb even wat vragen over een depressieve pony. Want twee vriendinnen van mij hebben een verzorgpony Skip. Ik ben wel eens meegegaan,
maar nu mag dat niet meer omdat we alledrie geen 16 zijn.
Skip staat op een kinderboerderij samen met twee shetlanders in een wei met schuilstal. Die kinderboerderij is er
voor geestelijk gehandicapte kinderen, die ook op Skip mogen rijden (erop zitten en een rondje lopen).
Hij loopt iedere keer hetzelfde rondje met die kinderen op zijn rug. Ze gaan er iedere zaterdag heen en mogen dan ook rijden,
poetsen enz. Het is eigenlijk vrijwilligerswerk dus ze hebben een contract moeten ondertekenen (omdat we eigenlijk te jong zijn), voor als er eventuele ongelukken gebeuren,
en ze mogen nu geen buitenritten meer maken (alleen buiten bij de kinderboerderij, ze hebben geen buitenbak/rijwei/binnenbak)
Nu zijn ze naar de ex-verzorger van die pony gegaan en die dacht dat ze depressief was. Je ziet ook als ze weer die gehandicapte kinderen
op zijn rug heeft en weer net als iedere dag hetzelfde rondje moet lopen gaat haar hoofd hangen. Als die ex-verzorger met hem buiten ging rijden en het bruggetje overging ging meteen zijn koppie omhoog.
Hier zit nu dus het probleem, wij mogen geen buitenritten maken omdat we nog geen 16 zijn. Daarom mogen we nog veel minder.
Is hij echt depressief? Hoe kan ik Skip nu helpen? iemand een idee?
Het is echt een hele lieve pony en ik wil graag mijn 2 vriendinnen helpen. Alvast bedankt!
Hij zal het misschien niet heel leuk vinden, maar als het maar één keer in de week is en de rest loopt hij lekker buiten, dan zijn er veel pony's die het een stuk slechter hebben.
Ik hoop dat hij niet depressief is. Hij loopt soms iedere dag dat rondje een paar keer dus niet maar 1 dag in de week. En hij is niet echt enthousiast voor iets te krijgen, dus niet alleen zijn hoofd hangt je merkt het ook aan de rest van zijn lichaamstaal. Ik weet even geen voorbeelden.
. Ik heb al echte depressieve paarden gezien, en geloof me, dat voel je onmiddellijk. dat is totaal anders dan hetgeen je beschrijft.