verlatingsangt? moederloos word je ervan!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmberley

verlatingsangt? moederloos word je ervan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 21:24

Een goedenavond! :7

Ik moet het toch even kwijt, want word er onderhand wel een beetje moederloos van..
En als mensen ook zoiets hebben, of weten wat ik er aan kan doen.. Hoor ik graag tips!

Mijn newforestpoownie gizmo, is sinds z'n 2élevensjaar bij ons.. toen de tijd heeft mijn tante ook een paard gekocht Hessel, toen nog veulen.
Nou sinds die tijd zijn ze bij elkaar, ( zijn trouwens nu 10 & 7 jaar ).
Dus is het niet zo gek dat ze aan elkaar gehecht zijn natuurlijk... Maar sinds een paar maanden ( rond de winter ) is het met die van mij echt drama!
Ze staan ook daarom dit jaar voor het eerst met elkaar op hetzelfde land..
Maargoed als het Hessel het land uitgaat, blijft hij echt op hetzelfde plekje staan bij het hek, half uur, uur, 2 uur? Maakt niet uit hij blijft staan tot dat Hessel weer terug komt. En elke keer roepen naar hem...
Dit is niet het enigste want als ik buiten ga rijden zonder Hessel erbij is het ook niet leuk meer, naar alles wat zwart gaat 'ie staan gillen..
Of als ik ze buiten ga zetten, en haal eerst Gizmo uit de stal, en erna Hessel.. Nou je wilt niet weten wat je hoort!
Hinniken weer naar hem, alsof ze mekaar dagen niet gezien hebben. :+

Ik snap ook echt niet waar het opeens vandaan komt? Er is voor derest nooit wat gebeurd ofso.. het is echt zomaar van de een op de andere dag gekomen..
En het lijkt alsof het met de dag erger word..

Sorry voor mijn lange verhaal hihi :z
Iemand hier ervaring mee toevallig?

hafjegek

Re: verlatingsangt? moederloos word je ervan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 15:58

ik heb het met mn oude merrie van 23, die schreeuwt de hele boel bij elkaar al sik er 1 uit de wei haal, en draaft en rent net zo lang tot ze helemaal bezweet en buiten adem is, na een tijdje geeft ze wel op en word ze rustiger, maar ze blijft wel onrustig en hinniken.
ik zou eerlijk gezegd niet weten wat er aan te doen behalve negeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 16:02

moedeRloos? :=
niet best :P

gewoon negeren, verder niks. Of de 1 in de wei een emmer voer geven.

kinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:13

haha moedeRloos _O-

ik zou het gewoon negeren ;)

Kimmberley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 19:15

kinoa schreef:
haha moedeRloos _O-

ik zou het gewoon negeren ;)

haha, ja standaard afwijking van mij.. 8)7 :o
mja ik vind het niet erg ofzo als hij in het land maar op één plekje blijft staan, moet 'ie lekker zelf weten ( alleen t ziet er zo sneu uit)
maar met buitenrijden vind ik het wel zwaar vervelend afentoe, dat ' ie weer panisch word, en naar alles gaat gillen wat zwart is enzo.

saartje6jr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:57

ik lees mee. mijn ruin van 19 hangt ook zo enorm aan onze pony, die is ook niet voor rede vatbaar als die eruit gaat. hinniken, stampen pfff idd moedeloos wordt je ervan
wat wij wel gedaan hebben is niet meer naast elkaar, zodat ze er andere paarden tussen konden. heeft iets geholpen ( met de nadruk op IETS)

Kimmberley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 15:15

Ooh, nou die van my gaat nog net niet stampen..
Maar ik ben benieuwd of het nog erger gaat worden, t kwam al opeens uit het niets.. wat ik ook al zo apart vind..

Oh dus het heeft nou niet echt geholpen ? Dat ze niet meer naast elkaar staan? ;(
Ik heb echt zo'n gevoel dat als ik dat ga proberen, dat 'ie helemaal gaat flippen.

saartje6jr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:40

nee ze stondem eerst ook op de box naast elkaar, maar als ik dan de pony eruit haalde ging ie te keer. ze staan nu tegen over elkaar, en op het land gescheiden met 1 landje er tussen. maar het doet erg weinig.'

heb jij dat ook dat je je er gewoon aan gaat irriteren. ik wordt er helemaal iebelig van

Kimmberley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 21:10

Oh, nou ik denk dat ik dat ook niet eens hoef te proberen.

enja, afentoe word ik er schijtziek van eigenlijk.. :o
vooral als ik alleen ga buitenrijden, hij is alleen maar aan het zoeken enzo..

En het andere paard kan ook werkelijk alles flikken bij die van mij, hij pikt alles, zal hem nooit een schop geven of wat dan ook :(:)