weideprobleem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Livito

weideprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 17:01

Hallo
ik heb echt een probleem met mijn paard!
als ik hem de wei uit haal wil hij met geen mogelijk heid langs het stroomdraad , normaal als ik hem neergooi , hem aan het hek vastzet , en het draad weer dichtdoe gaat het goed , maar ook dat wil hij nu opeens niet meer , hij sleurt me gewoon half mee terug de wei in .
zodra er dan een vreemde komt en die gaat achter hem staan en zegt dat hij het moet doen dan loopt hij er snel langs en draait hij ook gewoon zodat ik het draad dicht kan doen , maar als hij diegene dan vaker heeft gezien vertikt hij het daar ook bij! .
iemand die weet hoe ik dit probleem op kan lossen ?

groetjes jessica

barbar

Re: weideprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 18:43

hij zal zich wel een keer tegen het draad gestoten hebben en is daar enorm van geschrokken.
veel oefenen om hem er weer door te krijgen en als het goed gaat belonen, dan komt het vanzelf wel weer.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 18:45

Ja , hij is er een paar maand terug boven op gaan staan omdat hij er toen ook al niet uit wou .
de ene week wil hij er wel uit , en de andere week niet ,
belonen doe ik zowiezo als hij er wel door gaat , maar hij vertikt het de laatste paar dagen gewoon!

barbar schreef:
hij zal zich wel een keer tegen het draad gestoten hebben en is daar enorm van geschrokken.
veel oefenen om hem er weer door te krijgen en als het goed gaat belonen, dan komt het vanzelf wel weer.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 18:57

ik heb het ook gehad en echt wel een 35 min gestaan met coop mijn poontje! :D
Ik heb echt de tijd genomen , en het rustig aan hem over gelaten, klinkt gek, maar paarden hebben vaak even de tijd om het te verwerken , ze kijken , snuiven, blazen , stappen terug , en dan ben jij er om hem het vertrouwen te geven!
laat hem eerst maar even ontspannen als je eruit wilt laten lopen!
steeds een klei stapje is al een belonig waard! :(:) geef hem dan een worteltje of iets, ook al stapt ie 1 stapje vooruit! het kan even duren , maar dat moet je er even voor over hebben!
als ie eenmaal erdoor heen is is het klaar! ;)
probeer het anders met een pony die het niet eng vind dan volgt ie wel!
Veel succes ermee! +:)+
groetjes van bren!

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 19:02

Hoi
zoals jij het beschrijft is precies hetzelfde wat mijn paardje doet ,
ik sta er ook zo 30 min zonder resultaat!
vandaag precies hetzelfde , hij zet de stappen , zodra hij om moet draaien loopt hij terug! .
ik ga het morgen zeker even proberen , dan maar met voer , ik had dat eerst ook al gedaan , maar toen wou hij de wei niet meer uit zonder dat ik wat lekkers had :+ vandaar dat hij nu achter in de wei staat en niet mee wil lopen zonder snoepje.

brennie75 schreef:
ik heb het ook gehad en echt wel een 35 min gestaan met coop mijn poontje! :D
Ik heb echt de tijd genomen , en het rustig aan hem over gelaten, klinkt gek, maar paarden hebben vaak even de tijd om het te verwerken , ze kijken , snuiven, blazen , stappen terug , en dan ben jij er om hem het vertrouwen te geven!
laat hem eerst maar even ontspannen als je eruit wilt laten lopen!
steeds een klei stapje is al een belonig waard! :(:) geef hem dan een worteltje of iets, ook al stapt ie 1 stapje vooruit! het kan even duren , maar dat moet je er even voor over hebben!
als ie eenmaal erdoor heen is is het klaar! ;)
probeer het anders met een pony die het niet eng vind dan volgt ie wel!
Veel succes ermee! +:)+
groetjes van bren!

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 07:43

wat een eigewijsje :P hahaha , maar als hij met bix of wat dan ook mee loopt dan is het begin er wel! wat een gedoe he? als ze eenmaal wat in hun hoofd hebben pfff! :))
volhouden hoor en vooral rustig blijven! heeel veel succes! O:)
Ik ben benieuwd hoe het strakjes gaat! +:)+
groetjes van bren!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 08:01

pff, sorry maar dat vind ik pure aanstellerij van hem.
Jij moet krachtdadig reageren, dat hij het eng vind ok, maar die ervaring ligt achter hem (ondertussen ook al een paar keer goed gelukt).
Ik zou heel de tijden in en uit de wei stappen. Draden open, draden dicht. Verder is halt halt. Jij staat aan de draden om open te doen, dan moet hij stilstaan en wachten. Dan houw jij de draden vast en hij mag volgen. vervolgens doe je de draden terug en kan meneer terug wachten.

best niet met draden gooien (ze kunnen er van schrikken enof op gaan staan als ze plots raar uit de hoek komen)

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 10:17

Bedankt voor jullie reactie's!
het is idd pure aanstellerij van hem ben ik nu achter!
bang voor het draad is hij heeeelemaal niet !
gister heeft iemand anders hem voor mij de wei uitgehaald , en dan bedenkt hij zich 1x loopt weer achteruit , en dan loopt hij , dan twijvelt hij of hij zich zal omdraaien en dan doet hij het toch wel ! want als ik hem weer terugzet draait hij ook prima mee!
hij zit denk ik weer in een dipje dat hij mij weer aan het uittesten is hoever hij kan gaan met uit de wei halen .
(niet denken dat ik hem nog maar heel kort heb want dat is niet het geval! hij is al bijna 2 jaar bij mij!)
ik ga het vandaag weer gewoon oefenen ,

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 20:33

Vandaag weer een poging tot uit de wei , ik stond daar een half uur of een uur voor jan doedel met mn paard voor het draad , hij vertikte het ! heb hem elke x passen naar achteren laten lopen en weer naar voren , ging heel goed , totdat hij langs het draad moest , het is nu gewoon pure aanstellerij omdat hij te lui is om de wei uit te komen , hij is nl echt totaal niet bang voor het draad , want als het draad helemaal weg is vertikt hij het nog , en moet er iemand achter hem komen staan om hem eruit te laten gaan , hij zit me nu dus gewoon zwaar uit te testen omdat hij weet dat ik mn geduld na een lange tijd verlies .
toen heb ik hem later weer terug gezet toen ik even met m gelopen had , en gelijk er weer uit , hij wou eerst niet , ik heb me omgekeerd er niet opgereageert en hem erlangs getrokken en toen echt uitgebreid beloond , en dat vond ie dus wel zoooo leuk! dus ik hoop dat het nu goed blijft gaan .

Loves_Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:24

Hoi,
Ik denk inderdaad ook dat hij zich eens heeft pijngedaan aan de draad.
Gewoon blijven oefenen.
Tikt de draad ook?
Daar kunnen ze ook bang van zijn. ;)
Gwenn.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:27

gelukkig meid heb je vooruitgang ! gekke paarden ook altijd! hihi

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 11:11

zoals je een paar post hierboven kon lezen is hij er een x boven op gaan staan ,
maar hij is er absoluut niet bang voor! het is nu gewoon pure aanstellerij van hem , we hadden al bedacht dat hij de wei niet uit wou om te rijden oid , want hij is liever lui dan moe , ookal rijd hij maar 3/4x in de week een half uurtje om weer op conditie te komen na zn gebroken griffelbeen , het kan ook best nog zijn dat hij opeens denkt dat als hij de wei uitmoet dat er dan een dierenarts is ,
nja ik hoop dat hij vandaag ook mee wil , anders kan ik het ook nog met een hoofdstel proberen , dan heb ik net wat meer te zeggen!

Loves_Pony schreef:
Hoi,
Ik denk inderdaad ook dat hij zich eens heeft pijngedaan aan de draad.
Gewoon blijven oefenen.
Tikt de draad ook?
Daar kunnen ze ook bang van zijn. ;)
Gwenn.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 07:40

als je je paardje alleen uit de wei haalt om te gaan werken , denkt ie al snel toedeloe!
haal hem eens uit de wei en ga lekker wandelen of iets leuks doen!
vaak denken paarden ojee daar is me baas ik moet aan het werk!
probeer maar!
groetjes van bren!

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 08:06

Hoi
hij komt iedere dag uit de wei , en dat is niet alleen om te werken , we wandelen , of we gaan even naar de bak en dan mag ie zelf doen waar hij zin in heeft en zit ik gewoon midden in de bak .
of hij komt alleen om te eten , enz , hij werkt maar 3/4 dagen in de week heel kort , en dat is ook verschillend welke dagen , maar het gaat al beter!
bedankt voor je reactie!

brennie75 schreef:
als je je paardje alleen uit de wei haalt om te gaan werken , denkt ie al snel toedeloe!
haal hem eens uit de wei en ga lekker wandelen of iets leuks doen!
vaak denken paarden ojee daar is me baas ik moet aan het werk!
probeer maar!
groetjes van bren!

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 16:27

Nou het is helemaal opgelost!
het gaat nu gewoon goed,
ik haal hem eruit , leghet draad op de grond , zet hem aan het hek en doe het draad weer dicht ,
vandaag heb ik het draad op de grond gelegt zodat ik hem meteen weer kon pakken , dus met hem stukje verder weg gelopen en omgedraaid , draad gepakt en omgedraaid .
dus nu gaat het helemaal goed.