raar help aub

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kaylee12

raar help aub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 18:57

Hallo,
ik heb een verzorgpony die altijd de oren in de nek heeft maar niks doet, kan dit zijn standaart houding zijn?
want hij heeft 1 jaar alleen gestaan, kan het zo zijn dat hij daar depri van is geworden?
En nog wat: als ik rijd , ik rijd in het weiland, dan durft hij aan een zijde niet te komen, en dan gallopeert hij weg, ik heb het welleens in stap gedaan erlangs en dan belonen enzo als hij braaf is, maarhij doet het steeds opnieuw, waar kan hij bang voor zijn?
hij is trouwens wel super braaf met andere dingen enzoo

groetjes alvast bedankt

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:29

wij hadden vroeger een pony die ook altijd "zuur" keek, maar niets deed. wrs had zij het vroeger bij een vorige eigenaar minder fijn gehad. alleen bij mijn dochter had ze de oortjes naar voren.
als je pony los in de wei loopt, mijdt ze dan ook dat gedeelte of loopt ze er rustig te grazen?
in het tweede geval heeft het met jouw leiderschap te maken.

Dani

Re: raar help aub

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:04

Die oren in de nek heeft mijn paard ook heel erg. In het begin was het echt constant, nu gaat het wel steeds beter. Ze komt wel uit een stressvolle situatie bij vorige eigenaren. Maar nog steeds liggen die oren vaak in de nek, zonder dat er verder iets aan de hand is.

Ik heb zelf het idee dat het aangeleerd gedrag is bij haar - zodra er iets gebeurt die oren naar achter, en pas daarna bedenken dat het eigenlijk toch niets engs is, en dan gaan die oortjes ook weer snel naar voren.

Kaylee12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 11:46

Ja ik denk dat er iets aan die lange zijde is gebeurd waardoor hij zo reageerd, maar het gaat de laatste tijd wel beter, want ik rijdt nu ook korte buitenritjes met hem!

bedankt!

Kaylee12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 17:45

hinta, mijn pony heeft nooit een andere eigenaar gehad
maar het gaat al vet goed

kussensloop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:21

hihi karakter meschien?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:30

Volgens mij neemt hij je een beetje in de maling als hij er wel langs stapt en niet "durft" te galopperen. IK zou proberen er veel langs te lopen, stap, draven en dan galopperen, probeer zijn reactie zoveel mogelijk te negeren en terug te sturen. Eventueel wat strenger worden (niet slaan ofzo, maar gewoon erg duidelijk zijn). Als jij doet alsof er niks aan de hand is (negeren dus) heb je flinke kans dat je paard dat gaat over nemen.

iris93__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 22:43

troi schreef:
Volgens mij neemt hij je een beetje in de maling als hij er wel langs stapt en niet "durft" te galopperen. IK zou proberen er veel langs te lopen, stap, draven en dan galopperen, probeer zijn reactie zoveel mogelijk te negeren en terug te sturen. Eventueel wat strenger worden (niet slaan ofzo, maar gewoon erg duidelijk zijn). Als jij doet alsof er niks aan de hand is (negeren dus) heb je flinke kans dat je paard dat gaat over nemen.

ja ik zou dat ook doen. en misschien dat als hij het blijft doen dat je met hem aan de hand er langs gaat lopen & vooral veel belonen als hij er gewoon langs loopt

simone_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:16

Mijn paard doet precies hetzelfde in een bepaalde hoek, wat bij mij heeft geholpen is inderdaad negeren, streng aanpakken haalde bij haar weinig uit :P En wat bij mij hielp was binnenbeen erbij en stelling naar binnen nemen, zodat ze het "enge" gedeelte niet hoeft te zien, ik ben er nu bijna vanaf!

kanjerfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 10:42

sommige paarden doen hun oren altijd in de nek,
ik ken er ook zo'n paar. Ik denk dat het is om met rust gelaten te worden.
(leren ze wel af)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:05

wij hadden dus ook zn pony
altijd oren in zn nek en deed niks
todat ie mij een keer beet tot bloedens toe en iemand (lees: een bepaalde pensioen klant, voor de rest niemand) gericht ging aanvallen