Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

judithjuhh schreef:Dit is zeker geen hengstengedrag, ik heb al genoeg hengsten meegemaakt om dat te kunnen onderscheiden.
Ik heb hem laatst in zn bovenlip geknepen, echt niet hard ofzo, en nu is het zo goed als klaar. En is hij nu kopschuw? Echt niet!
Alleen dat rare gedrag van hem dat hij zijn hoofd zo raar opzij gooit wil maar niet overgaan, en ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten oplossen.. Ik zal het anders wel een keer filmen, dan kunnen jullie zien wat hij dan eigenlijk doet.

Yinnar schreef:Bijten is typisch hengstengedrag, en voor een jong dier een teken van speelsheid. Tja komt op ons niet zo over want het kan behoorlijk pijn doen. Maar wij zijn dan ook geen paarden.
Geef hem de ruimte om met veel met soortgenoten los te lopen en te spelen, daar heeft zo'n paardje behoefte aan. Bovendien krijgen paarden de beste opvoeding van hun soortgenoten. Negeer het bijten...het komt echt wel goed met die kleine. Mijn nu inmiddels 5 jarige welshhengst heeft ook zo'n periode gehad. Het was echter maar kort. Die stond totdat hij vruchtbaar was wel in een gemengde kudde. Blijft echt de beste opvoeding die je een veulen kunt geven.
We zien wel hoe lang Miracle het vol houdt, hij doet het iig al een stuk minder de afgelopen 2 dagen. 
Gisteren was hij heel braaf en heeft hij het maar 1x gedaan onder het lopen. Als hij niet aan het touw meeloopt, bijt hij helemaal niet meer.joyfordogs schreef:je kunt ipv negeren, ook een andere ruimte opzoeken, weggaan.
Het werkt echt!