Ik heb een pony als ik bijv. wat hooi voor hem legt en hij gaat eten en ik ga hem poetsen, probeert hij mij te trapen ook in stal als hij eten heb.
Als hij ergens geen zin meer in heeft begint hij ook naar je te trapppen ik moet dit zo snel mogelijk af leren anders wordt het een gewoonte en dat wil ik niet
ik hoop dat je raad kan geven
Sabinee__
Geplaatst: 21-06-09 21:24
Tik geven ? Of met je stem .
delayla97
Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-09 21:26
ja maar ze is bang voor de zweep en dan kan ik niet meer in haar buurt komen
Geen ete geven voordat je hem gepoetst hebt? Maar pas als je klaar bent. en als ze echt gericht trapt zou ik maar eens flink een keer de zweep erbij pakken. Want dat zijn gevaarlijke grapjes. En het werkt vaak wel goed. 1 harde klap en ze doen het niet weer.
Sabinee__
Geplaatst: 21-06-09 22:06
delayla97 schreef:
ja maar ze is bang voor de zweep en dan kan ik niet meer in haar buurt komen
Bedoelde eigenlijk met je hand ..
Misty12
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.
Geplaatst: 21-06-09 22:10
Het is best logisch dat je pony naar je trapt als hij staat te eten. ik heb altijd geleerd dat je etende dieren (honden, poezen, paarden) met rust moet laten. Ze kunnen ze bedreigd voelen als jij gaat staan poetsen terwijl je pony staat te eten. Net zo goed dat ze niet altijd in de stal gepoetst willen worden. Dat is hun plekje, hun eigen en daar ben jij dan de indringer in. Dus uit de stal halen en dan poetsen en lekker alleen laten eten. dus bijv. na het poetsen/rijden pas hooi geven. En het trappen bij de dingen waar hij geen zin meer in heeft, is gewoon afstraffen. Met je stem (even met harde stem : NEE, LAAT DAT) of met je vlakke hand een harde pets op zijn bil. Wat extremer is een schop tegen zijn achterwerk, maar dat is gelijk zo drastisch. Leren ze wel van....
uniong
Geplaatst: 21-06-09 22:54
er een keer goed onder zijn buik schuppen of toch een keer een finke klap met de zweep geven laat duidelijk merken wie de baas is en als ze het goed doet flink belonen