Vertrouwings oefeningen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Soyatjuh

Vertrouwings oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 20:14

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af heeft iemand leuke oefeningen waar het vertrouwen een belangrijke rol speelt .( oke bij paarden is het meestal zo dat bij alles wat je doet moet je elkaar kunnen vertrouwen) Maar ik vroeg me af of daar ook oefeningen voor zijn om het vertrouwen sterker te maken of gewoon om samen een keer zo oefening te kunnen doen is ook weer eens iets nieuws(als ik de oefening nog niet ken dan :P ).
Het hoeft niet persee iets met rijden te zijn ofzo ;) Zou leuk vinden als iemand wat ideetjes heeft :D

Groetjes isa

let NIET op spelling!

Anniquee

Re: Vertrouwings oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:22

uhmmm.

ogen dicht en handen omhoog zonder beugels springen?
haha, nee grapje. Ik stap zonder zadel altijd af zonder dat ik mijn paard stop zet. ook in de galop. Als hij voelt dat ik eraf glij dan gaat hij vanzelf langzamer, en als ik eraf ben stopt ie:)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:22

Vetrouwen krijgt een paard door duidelijkheid, consequent gedrag en met aandacht naar de graad van africhting waar het paard op dat ogenblik aan toe is.

Sommige zweren bij grondwerk, andere gaan gewoon aan de slag onder het zadel. Je kan altijd uitdagingen creeren, vb parcours klaarzetten (poorten openen), over een plastic laten stappen. Gewoon door een plas laten stappen enzo.

Soyatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 20:40

hahaha ja handen los springen al een geprobeert en zonder zadel maar oogen dicht hoehoe haha =P
Bij onze fjrod is het ook als je er bijna af glijd dan stop die meteen (L) zo lief! en als je valt komt die naar je toe =D!!
( voor dat er mis verstanden ontstaan het is niet dat we onze fjord niet vertrouwen ofzo in tegen deel zelfs hahaha) Maar wat oefeningen dat je echt een theam moet zijn enzo is altijd leuk om te doen =D idd in een plas stappen of over een zijl alleen dat weten en kunnen we al Maar echt heel leuk en fijn dat je mee denk hoor daar niet van =DBEDAnkt!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:42

WD V -> OPG