Samen buiten rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aaronsroos

Samen buiten rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 21:48

Heej iedereen,

Ik heb een vraagje,
Onlangs is er een vriendin eens afgekomen met haar pony'tje naar mijn verzorghaf, om samen buiten te rijden.
We hebben ze even laten snuffelen toen ze aankwam. Na een 2 minuutjes toen was de pony van haar het beu en piepte hij en legden zijn oren wat naar achter. Aaron(mijn VZhaf) gaf geen kick.
ze heeft haar pony wat verder gezet van Aaron en we hebben gepoetst.

Toen we vertrokken hebben we nooit echt dicht bij elkaar gereden omdat ze een beetje schrik dat haar pony weer zo doet en dat er iets zou gebeuren.

Maar nu mijn vraag is wat kunnen we doen zodat we zonder problemen naast elkaar kunnen rijden zonder schrik te hebben dat er iets zou gebeuren. en dat ze zonder problemen naast elkaar kunnen staan om te kuisen enz...

Rosanne

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:57

Sommige paarden hebben echt een eigen ruimte nodig om hen heen, je kunt vriendschap/omgang niet forceren. Dus je rijdt naast elkaar met ruimte ertussen of achter elkaar.

Aaronsroos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 13:58

oké
Dankje wel om te reageren. :)

Def

Re: Samen buiten rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:02

Ben het met opala eens. Als ze elkaar niet mogen heb je pech gehad. Ik vind naast elkaar rijden tot op zekere hoogte iets anders.
Je hoeft niet dicht tegen elkaar aan te rijden, maar naast elkaar moet zeker kunnen. Het moet niet zo zijn dat je achter elkaar moet gaan rijden.
Vind dit een beetje hetzelfde als poepen onder het rijden en dan stil gaan staan. Ik persoonlijk laat het niet toe, maar anderen wel.
Ik vind dat mijn paard normaal naast een ander paard moet kunnen lopen, zonder gedoe. Maar andere mensen zullen daar weer anders over denken..

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:12

Verplaatst van BRT naar OPG.

Aaronsroos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 14:14

Def schreef:
Ben het met opala eens. Als ze elkaar niet mogen heb je pech gehad. Ik vind naast elkaar rijden tot op zekere hoogte iets anders.
Je hoeft niet dicht tegen elkaar aan te rijden, maar naast elkaar moet zeker kunnen. Het moet niet zo zijn dat je achter elkaar moet gaan rijden.
Vind dit een beetje hetzelfde als poepen onder het rijden en dan stil gaan staan. Ik persoonlijk laat het niet toe, maar anderen wel.
Ik vind dat mijn paard normaal naast een ander paard moet kunnen lopen, zonder gedoe. Maar andere mensen zullen daar weer anders over denken..

Dat bedoel ik ook niet maar ik zou gewoon graag met zo'n 1,5 m ofzo ertussen naast elkaar kunnen rijden.
We hebben toen achter elkaar gereden en dat vond ik een beetje moeilijk praten...

Maar op het einde hebben we naast elkaar geposeert om z'n afstand en dat was geen probleem, zou dit dan kunnen dat ze al wat aan elkaar gewend zijn ten opzichte van het begin en dat het dan toch in orde gaat komen?

(als je de foto wil zien, zie profiel)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:26

de arabier van mn vriendin deed dit toen dr tijs ook (zo de eerste dag eigenlijk vooral) aant eind van de rit(ik had btw ook een haf toen) waren ze niet bij elkaar weg te slaan (maar de arabier had toch iets wat ruimte nodig) als zij haar pony dan als eerst naar de wei bracht met het idee dat ik naar haar wei liep wat nog een half uur lopen was, of dat mn vriendin zelfs nog mee liep op de grond naast mn paardje dan begon ze me toch een drama te maken! eenmaal samen was ze uit elkaar halen verschikkelijk, ze liep dan gewoon achteruit ongeacht of daar een weg was of niet, uiteindelijk hebben we onder het rijden veel geoefent in het elkaar niet meer kunnen zien. toen deed ze ook niet meer moeilijk als de een al naar de wei ging.

maar ook toen nog moesten we afstand bewaren...
met mn vorige paardje deed ze ook ff moeilijk maar die mocht uiteindelijk zelfs tegen dr aan rijden, maakte haar totaal niks meer uit :P volgensmij was ze een beetje verliefd hahaha :P

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 01:50

Ik heb zelf zo'n merrie die er niet naast durft, en ook een beetje chaggerijnig is. Gewoon veel samen rijden, meestal (zoals jij dus ook al beschreef) gaan ze hoe langer je samen rijd steeds meer aan elkaar hangen. Maak maar eens een rustige 3 uurs-rit, na een uurtje zullen ze wel wat minder moeilijk doen;)

Aaronsroos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 13:51

bedankt iedereen om te reageren!
Nu weet ik teminste een beetje waar ik aan toe ben :)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:58

Misschien moet je het een keer gewoon proberen en je geen zorgen maken ;)
Als het dan nog niet lukt kun je er op oefenen.
Mijn paard was ook zo eentje die met geen mogelijkheid langs een ander paard kon lopen en zeker niet midden in een groep. Het was voorop of helemaal vanachter en zijn hoofd moest bij de schouder van het paard naast hem komen om 'slachtpartijen' te voorkomen. Dan liepen ze nog naast elkaar maar was het heel rustig ;) Enige uitzondering was het paard van mijn zus.
Ik denk dat het ook met angst te maken had voor een paard dat hij niet kende.