Hallo, Mijn vz shet doet haar hoofd om hoog tijdens het bit uitdoen... en dan gaat het bit dus niet uit haar mond... Heeft iemand dit ook meegemaakt? tips? of hoe leer je het af?
Doet mijn bijrijdpaard ook. Gewoon met 1 hand de neus vast houden en langsaam uitdoen absoluut niet snel want dit kan een schrik reactie veroorzaken waarschijnlijk heeft hij niet door dat hij het bit moet loslaten. Dus neus vast houden en geef hem de tijd om het bit los te laaten.
okee maar ik laat het bit zelf uit doen en dan doet ze haar hoofd om hoog en is uiteindelijk het bit los dus hoofd vats houden is de eerste optie bedankt
Ik bedoel dus met een hand het hoofdstel uit doen en met de andere hand de neus vasthouden. Zo kan ze zelf het bit uit doen en heb jij de neus vast zodat ze hem niet omhoog kan gooien. Als je het bit eruit gaat trekken doet ze haar hoofd alleen maar omhoog.
Dus zelf laten doen en gewoon met 1 hand de neus vast houden. Je hebt toch 2 handen. (neem ik aan)
GJ9
Geplaatst: 18-06-09 21:37
Hoofdstel over de oren heentrekken en daar houden, dan je hand net zo lang op de haar hoofd houden tot ze het bit los laat.
Zijn de tanden al nagekeken? En het bij het uitdoen van het hoofdstel, met de rug van je hand over de neus van het paard aaien, tot hij het bit uitspuugt. Hoofd omhoog gooien en bit vasthouden is een teken dat er in het verleden iets niet goed is gegaan (of problemen met de tanden).