Ik las dit topic en ik heb dit probleem ook met mijn shetlander. Ze wil dus niet weg bij de weilanden, ik ga elke dag een stukje verder met haar, en dit gaat elke dag al beter! Ze is een snelle leerling
Nu heb ik wel nog een probleem. Over 2 weken gaat ze naar een ander stuk land, omdat het land waar ze nu staat verschrikkelijk slecht is, ze staat daar met ongeveer 20 andere pony's en paarden in de blubber en geen gezond gras. Elke dag wel ruzie of onenigheid in die groep, dit zit me niet lekker. Waar ze nu naar toe gaat staat ze met 2 shetjes, zijn ze lekker met z'n drietjes, lekker klein groepje

Hier zal ze zeker weer hetzelfde probleem hebben en moeten wennen. Het land waar ze heen gaat is op loop afstand, en ik wil haar daar lopend naar toe brengen omdat we dit moment geen vervoer hebben. Wat kan ik het beste doen? Ik kan haar natuurlijk wel gaan dwingen om mee te lopen, maar is dat niet te stressvol? Graag wat tips
en ik maar denken dat ze moeite heeft, hahaha. Nou laat ik me dus niet kennen
Gaan met die banaan!
Stront vervelend en eigenwijs, rondjes lopen ipv. rechtdoor, achteruit lopen ipv. vooruit. Pfff. Heb me niet laten kennen en benen blijven geven, maargoed.. dit is geen rijden natuurlijk. Iemand tips?