De eerste keren dat ik naar haar ging en het land in liep, dan kwam ze naar me toe lopen en kon ik gewoon het halster om doen. Toen ik afgelopen donderdag kwam (de hoefsmid kwam om haar te bekappen) liet ze zich ineens niet meer vangen. Op het moment dat ik het halster om wilde doen, schoot ze weg en daarna bleef ze op een gepaste 1 m afstand.. Op een bepaald moment de moed opgegeven.
Nu was ik er vandaag weer -eigenlijk met meer als doel om haar vertrouwen terug te winnen dan met het doel haar te vangen- en kwam ze naar me toe. Ik kon haar knuffelen, poetsen, alles. Daarom wilde ik toch proberen of ze toch misschien niet het halster nu wel om wilde en helaas maar ze deed het weer! Telkens als ik haar zonder halster benaderde kon ik wel met haar kroelen en doen, maar zodra het halster erbij was is ze weg.
Heeft iemand misschien tips hoe ik dit op kan lossen? Ze moet binnenkort wel echt naar de hoefsmid, dus er zal een halster om moeten om haar uit het land te halen.
en als ik erbij kom neem ik hem ook altijd mee. Het idee van het touwhalster heb ik ook al. Ik twijfel wel een beetje tussen met donder en bliksem dat halster omdoen-en laten of de langzame aanpak. (ik kan hem op stal zetten, dat scheelt). Maar voorlopig probeer ik hem zo weer een ander idee te geven, ik ben bang dat ik het verputs als ik het ineens zo weer probeer. Maar ook hij moet over een maand of wat weer naar de smid...
en dan wil ie hem vast wel weer om al dan niet vrijwillig...
Duim voor me...
Heel erg bedankt voor al de adviezen!