)hoi!
Gister de tweede dag bij mijn (misschien wel definitieve) verzorg schatjes.
Alles ging naar mijn idee prima, zelfs de bijdehante van de twee had op een gegeven moment door dat als ik nee zeg het nee is ( ).
En dat is volgens mij nog heel wat voor hem
Maar, nou ging de eigenaresse iets eerder weg en liet mij de shetlander X** nog even poetsen, daarna stond er en bak klaar met wat voer waarvan ze allebei de helft kregen.
Zodra Y** zag en ik nog niet eens voor de stal stond gingen de oren plat. Ik de bak weg gezet en eerst tegen hem gaan praten en wat kroelen. Na een minuut of twee gingen de oortjes weer vooruit en kreeg hij uiteraard een kleine beloning in de vorm van een klopje.
Kom ik tien minuten later weer terug met de bak voer, precies het zelfde verhaal.
Ik bleef tegen hem praten, maar de oren bleven plat, hoofd omhoog, happen (al dan niet speels, daar ben ik nog niet helemaal uit.. heb het vermoeden van niet..) en ogen op stand "boos". Hij bleef bokken, maar absoluut niet in mijn richting.
Na een minuut twijfelen de (ietwat onverstandige) keuze gemaakt om toch naar binnen te stappen en het voer in de bak te doen. Met voorhoeven schrapen, en nog steeds de oren plat.
Niet schrikken, ik heb er helemaal niets aan over gehouden, alleen een iets sneller kloppend hart dan normaal.
Toen ik eenmaal binnenstapte en hem aan zijn hals en borst naar achter duwde ging het prima, maar hij bleef met platte oren staan.
Het verhaal achter Y** is dat hij mishandeld is. Hij is nog steeds wat dunnetjes en je ziet de ribben nog enigszins zitten, maar is dit een "normale" reactie vanwege de mishandeling? Of is hier een andere verklaring voor? Graag jullie theorien hierover, want ik vraag het me toch echt af.. Straks gaat er een keer iets fout en is er iets dat ik had kunnen doen. Dan zou ik mezelf toch echt voor mijn kop slaan (als Y** dat niet al deed )
Dankje!!
Groetjes, Anouk
Maar hij zal toch altijd met de oren in de nek zijn stal in stormen als ik met de voeremmer aan kom. Dus ik negeer het gewoon zolang hij wel naar me blijft luisteren
.